Gå til innhold

barnefar skal flytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca et år siden flyttet jeg og samboeren min fra Oslo til en by 1,5 time unna. Grunnen var at gutten min skulle begynne på skolen, og vi ville bo et sted der vi kunne få råd til et hus med hage. Hadde heller ikke lyst at ungene skulle vokse opp i Oslo selv om vi trivdes ganske godt der som voksne. Faren til gutten min flyttet også fra oslo og bosatte seg i en by som lå 40 min. fra oss. Det fungerte bra. Gutten min var hos faren sin annenhver helg, men aldri i ferier. Faren hans jobbet, så han spurte aldri om samvær da. Jeg ville gjerne ha gutten min hos oss, så jeg pushet ikke på det. Nå vil imidlertid faren flytte tilbake til oslo, og han vil at gutten skal være hos ham annenhver helg som før. De skal vi altså kjøre en vei hver. Det betyr i praksis at vi må kjøre tre timer fredag ettermiddag midt i rushen hver 14. dag. Jeg er veldig opptatt av at gutten min skal få være så mye hos faren sin som mulig, men det syns jeg blir mye kjøring for ca 1.5 dag med samvær. Mitt forslag er hver tredje helg, og at faren tar ferie i gutten min sine skoleferier sånn at de får lengre perioder sammen. Hva syns dere? Jeg vil ikke skape noe uvennskap med faren på grunn av dette, for vi samarbeider ganske greit vanligvis, men ting må passe for meg også. Dt blir mye kjøring for den stakkars gutten min også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er aldri moro når slike ting hender, men kanskje du kan snakke med gutten din? Selv om du syns det blir mye kjøring, så er det ikke sikkert at han syns det. Kan jo hende at han er villig til å sitte de timene i bil for å være med pappan sin;)

Jeg syns jo også at pappaen selvfølgelig skal bruke ferie med sønnen sin-særlig nå som han blir eldre er det nok enda viktigere med god kontakt med sin far!

Hadde rett og slett spurt gutten din om hva han syns jeg! Kanskje han har en mening han også;_) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...