Gå til innhold

Spennende dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har visst glemt å skrive på at UL termin nå er 21. september. Jeg fikk ikke plass på Ullevål denne gangen, og ble "forvist" helt til Bærum. Men nå tror jeg at det kanskje er like greit.

Etter råd fra jordmora mi fikk jeg fastlegen til å henvise meg til sykehuset, for en samtale om fødsel. Første gangen jeg var der, så lovte de meg ingenting (alle skal gå 42 uker etc), men så skulle de få epikrisen min fra Ullevål og vi skulle ha en ny samtale. Da fikk jeg også en nye lege, og han konstanterte at ungen kan bli stor, og han syns det var helt unødvendig at jeg skulle gå to uker over termin denne gangen :-) Denne uka har de prøvd å "lirke" kroppen min moden ("terging" og tøying av livmorhalsen - forferdelig ubehagelig) og det har faktisk åpnet seg litt.

Hvis det ikke skjer noe i løpet av helga så skal de prøve å sette meg i gang på mandag (gitt at det er kapasitet da). De har en ny metode med et slags kateter som settes inn over livmorhalsen. Regner ikke med at fødselen kommer i gang med en gang, og det kan tenkes at det ikke virker, men vi håper nå at lillebror kommer før UL termin. Hvis ingenting funker blir det keisersnitt denne gangen også, men jeg håper egentlig på en vaginal fødsel (selv om jeg gruer meg - i motsetning til dere blir jeg jo på en måte førstegangsfødende).

Jeg er veldig fornøyd med oppfølgingen i Bærum, og tviler på at de hadde gjort det på den måten på Ullevål :-) Så alt i alt var det kanskje bra at jeg ikke fikk plass på Ullevål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ja dette blir spennende dager og masse lykke til fra oss. Håper du blir satt i gang på mandag om ikke noe skjer før. Veldig flott at de tar deg seriøst og at de prøver å gjøre noe med situasjonen. Du skal se det går fint. Jeg var jo en uke på barsel etter at vi ble flyttet fra Riksen. Har bare positivt å si om det. Tror det er sånn at det fins gode/dårlige opplevelser fra alle sykehusene jeg.

Lykke til og krysser fingrene for at det blir vanlig fødsel denne gangen.

Sender masse lykkeønskningen og lykke til med lillebrors inntreden i den lille familien.

Skrevet

Oi så kjempespennende!!! Håper du får føde vaginalt denne gangen. :-)

Klart det er forferdelig vondt i perioder, men det går over:-) og så lenge man er åpen for det meste, tar tingene som de kommer og tenker at for hver ri så er man en ri nærmere slutten så går det nok strålende skal du se :-)

Masse lykke til!!! Gleder meg til å høre hvordan det går med dere!

Klem

Skrevet

Nå skjer det nok snart noe, spennende :-) Masse lykke til ihvertfall, uansett om det blir keisersnitt eller fødsel så skal du se at utfallet blir bra (snakker av erfaring her; man kan visst aldri forutsi hva som skjer ;-)

Skrevet

Så spennende da!! Håper alt går etter planen din og at det skjer noe veldig snart! Jeg kan selv anbefale øre-akupunktur for å få igang fødselen. Det funka veldig bra både på meg og på en kollega som prøvde etter min anbefaling :-) Bare si ifra hvis du vil ha navn og nr til han jeg prøvde - veldig flink og hyggelig, og kontor midt i byen.

Masse lykkeønskninger fra oss!

Skrevet

Oi, ja dette er spennende! Lykke til uansett vaginal/keisersnitt! Det blir spennende å høre hvordan det går:)

Skrevet

oioi, spennende dette her.

Bra de tar hensyn til forrige opplevelse og lytter til ønsker og behov.

Håper og tror du er i de beste hender.

Lykke til, vi venter i spenning.

Store klemmer fra oss

Skrevet

Litt oppdatering.

Det ble ikke noe igangsetting nå på mandag. Men jeg skal inn igjen neste mandag (altså på termin). De mener at utsiktene til vaginal fødsel nå er gode, jeg er i ferd med å bli "moden", så da ville de vente.

Jeg skjønner jo det. De er redd for at igangsetting mislykkes hvis de gjør det for tidlig. Samtidig er jo både lillebror og jeg helt friske.

Nå går jeg til akupunktur og drikker bringebærbladte. Har mye kynnere og nedpress, og er ganske optimistisk. Det kjennes som om kroppen forbereder seg på en helt annen måte enn den gjorde da vesla ikke ville ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...