Gå til innhold

Bra resturant i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helst midt i sentrum slik at vi ikke trenger å gå så langt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på kriteriene dine til type mat, prisnivå, stil osv da... Men Arakataka ved Rockefeller har ganske rimelig 3-retters, god mat, og helt ok stil. Litt sånn minimalistisk (var litt for enkelt og "lite koselig" for svigers da vi skulle spise med dem).

Ellers; hvis dere liker tapas er maten på San Leandro i Vika en av mine absolutte favoritter!!!! Rimelig og kjempegod tapas.

Brasserie a touch of France har også veldig god mat. Mer "overdådig" stil en Arakataka og litt dyrere.

Raymonds mat- og vinhus og palace grill på Frogner/solli har nydelig mat begge to, men det er veldig dyrt. spes palace.

Lemongrass i Christian Augusts gate har også kjempegod mat, litt karibisk-inspirert, men ikke så mye at det blir veldig fremmed liksom:)

Og hvis dere skal ha en superromantisk restaurant har jeg sett at mange anbefaler Klosteret, men ahr ikke vært der selv.

Skrevet

For all del styr unna Dattera til Hagen som er på grønland, kjempekjedelig mat og dyrt i tillegg.

Bagatelle kunne muligens være noe da, om du har litt tykk lommebok!!

Skrevet

Jeg må bare si at det er IKKE god mat på San Leandro! Skikkelig skuff.

Går sjeldent på restaurant midt i sentrum, men har hørt veldig mye bra om Dinner.

Skrevet

Hvis du liker Indisk så anbefaler jeg på det sterkeste Agra på Aker Brygge!!

Har vært der VELDIG mange ganger og er alltid fornøyd.

Skrevet

Har spist på Dinner en gang for flere år siden, og lengter forstsatt etter Crispy duck :-D

Nydelig mat!!

Skrevet

Hehe, smaken er åpenbart som baken! Jeg elsker San Leandros mat, er nærmest stamkunde der. Men det må være San leandro i Vika. ble faktisk skuffet over maten på den nye avdelingen deres på Majorstua.

Ellers kom jeg på at hvis dere liker fisk så er jo Lofotstua et åpenbart valg:)

Skrevet

Dinner er veldig bra (kinesisk) ved National, men krever at man bestiller bord litt i forveien fordi det som oftest er fullt. Santinos er en god italiensk restaurant, ved Youngstorget eller Rådhuset-omegnen (husker ikke gatenavnet). RiceBowl har billig og god asiatisk mat, men er veldig uformell/ enkel og uten alkoholservering. Ligger vis-a-vis Santinos ved Youngstorget. YaYas ved Vika er også populær.

Skrevet

Klosteret er superromantisk, med fransk mat, og franske viner.

Veldig kjekt med at du kan bestille 3- eller 5-retters meny med viner til. Litt dyrt, men verdt pengene.

Skriver også under på Arakataka. De har samme prinsippet som Klosteret men er billigere, og Italiensk. Som det sies her, er det også litt sterilt/ minimalistisk.

Dinner er en bra Kinesisk restaurant, også av det dyrere slaget.

Er man glad i biff, er jo Big Horn på Aker brygge et godt tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...