Gå til innhold

Dere som har hatt barn eller vært rammet selv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med denne svineinfluensaen. Tok det lang tid fra du/barnet følte seg dårlig til det brøt ut for fullt??

Altså jeg er superstresset her nå....sønnen min fikk feber i går kveld. Ikke høy temp (37,8 målt i munn) og har litt vond hals. I dag tidlig var temp 37,4 og gutten virker litt slapp men grei form bortsett fra denne litt såre halsen.

Så til problemstillingen. Jeg er redd for svinedritten og mener og ha lest at er det den går det bare timer før du er skikkelig syk??

Vi reiser memlig bort i morgen og ungene skal ikke være med. Vi blir borte en uke!¨

WHAT TO DO??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inkubasjonstida e 2 daga.

Ingenting å være redd for, e jo bare en mild influensa som gjør at man e dårlig nån daga! Ubehagelig som fan, men d går jo bra!

Kor ska ungan dine være den uka da? SKjønne svært godt at du ikke vil reise fra dm når dm e syk! :-( Gutten min fikk en virusinfeksjon å da va d 5 daga med 40,5 i feber, så mye hoste og slim at han kasta opp og masse snørr. Ei helvetes uka, men plutselig va han frisk :-) E akkurat blidd 10 mnd. Dm tok prøva va ikke sv.influensaen, for dn hadde vi for 3 uka sia. Å den hær virus infeksjon gjore han mye mer syk og lengre syk.

37.8 e btw ikke feber på barn, da må du over 38 :-)

Men om barna dine e sykelig på nån måte, f,eks diabetes eller astma osv, e d greit å være obs!

Lykke til, går nåkk så bra så :-)

Skrevet

Knerten her har vært syk med feber i noen dager. 38,5 + vondt i halsen og snørrete.

Ikke mer syk enn en vanlig forkjølelse. Tror ikke det har vært noe svin inni bildet her altså. Han har vært i full vigør selv om han var syk.

Tiden er jo absolutt inne for halsbetennelse, forkjølelese og til og med vanlig influensa.

Jeg vil tippe at din får en kraftig forkjølelse, det er tross alt de færreste som får svineinfluensa.

Skrevet

Krysser fingrene for at det ikke blir "no mer ut av det"

Ungen skal bo hjemme sammen med mannens foreldre som de er 100% trygge på. Men er så typisk for nå sliter jeg med mamma hjerte mitt og er engstelig da vet dere.

Legger til at han er 9 år....så ikke snakk om noen baby dette her

Skrevet

Det er aldri moro å reise fra syke barn, uansett alder.

Men siden de skal være hos besteforeldrene går det sikkert bra.

Skal dere veldig langt unna da?

Er jo ergelig å avbestille om han bare blir litt forkjølet.

Skrevet

Tror du kan slappe av... Av alle de som får influensa eller blir syk så er det bare 5% av de som får svineinfluensa.

Skrevet

Hva skal jeg si som hadde en gutt som hadde 41,1 i feber i går kveld, allmentilstanden han var bra selv om han var kjempe varm.. idag var den under 37

i dag så er han hjemme fra bhg pga litt hoste og litt forkjøla, det er nok hjem som har smitta han for jeg har vært hjemme i 2 dager nå :(

og det er ikke feber før det er over 38gr :)

jeg tenker ikke på svineinfluensa siden allmentilstanden hans er bra ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...