elise78 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hei, jeg er 9+1 uker på vei og har nettopp kjøpt babywatcher. Hvilken erfaringer har andre med denne? hvor lenge prøver dere i gangen? Jeg hørte ingenting når jeg prøvde den igår, og holdt på en god stund i håp om at hjertelyden skulle komme. Flere ganger viste skjermen hjertefrekvenser rundt 160, men aldri lenge nok til at selve lyden kom fram. Regner derfor med det kan ha vært forstyrringer som gjorde det. Etter at jeg hadde holdt på fikk jeg litt dårlig samvittighet, kan det være farlig for babyen? Noen som vet?
Gjest Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Det er ikke forsket ordentlig på om dette er farlig eller ikke, men mye unødvendig bruk er jo ikke noe vits. Mange har jo skrevet at den kan varme opp vevet osv og at dette ikke er bra men det har ikke blitt beviset noe enda.. Det beste er å bruke babywatcheren fra uke 12 for da er det større sjanse for å finne hjertelyd. Jeg venter faktisk på min babywatcher nå og er spent om jeg finner hjertelyden, jeg er 14+5 i dag
Tweak Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Jeg ville ha ventet en uke eller to om jeg var deg! Det sies at man ikke skal bruke den før en har bikket uke 10, for før dette er babyen såpass skjør at doppleren lettere kan forstyrre hjertelyden. Og i tillegg er det veldig vanskelig å finne hjertelyden så tidlig! Babyen ligger nede bak skambenet og du må trykke ganske hardt inn og ned for å i det hele tatt ha en sjans til å høre. Det blir lettere fra uke 12 og utover. Jeg hadde en liten regel for meg selv om at jeg skulle prøve èn gang om dagen og ikke mer enn noen minutter av gangen. Når jeg hørte hjertelyden så ga jeg meg i løpet av få sekunder, for da hadde jeg jo fått den bekreftelsen jeg ville ha. Kanskje jeg var for overforsiktig, men det funket greit for meg i allefall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå