Silja FullFres McQueen Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 De fleste katter tåler ikke melk... De får løsmage av det. Har jeg hørt.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Nei, ikke voksne katter ihvertall. De får magesjau! Kattunger kan få sånn kattemelk som de selger i butikken. Kumelk er ikke bra!
Gjest Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Jeg har hørt at det bare går bra om katten har vært vant til det helt fra den gangen den diet av mammaen sin. Vann er uansett det beste for katter.
Libido- Skrevet 10. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2009 ah ok.. har gitt han litt både i kveld og en dag før. men da skal jeg slutte med det =) Så får vi heller kjøpe litt kattemelk.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Nei. Ikke bra. Husk, katter trenger det ikke. Det er vi menneskene som gir kattene det av egen lyst. Noen katter begynner også å skjelve av melk.
ippemo får augustbaby Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Nei, det er ikke greit. Katter klarer ikke å bryte ned kumelkproteiner i tarmen sin, så da får de vondt i magen og skikkelig løs og illeluktende avføring. I tillegg kan de bli syk av det. Når jeg likevel er i gang så kan jeg nevne at pinnsvin skal heller ikke ha kumelk, av samme grunn. Kattemelk (mme for katter), det er en annen sak. Kumelk er fy-fy.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Det er laktosen som katter ikke tåler fikk jeg beskjed om, katteelka er uten den.... Så du får gi enten kattemelk eller kjøpe laktosefri melk!
elikatt -mamma til 4- Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Men husk at de skal ha friskt vann tilgjengelig hele tiden. :-)
Libido- Skrevet 11. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2009 haha joda. Vi har hatt pusen i 1 mnd nå, så skulle tro jeg hadde merket det om han ikke fikk vann ;-) Har hatt katt mange ganger før, men ble litt usikker på det med melka. Men nå er det oppklart =)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 11. september 2009 #11 Skrevet 11. september 2009 De er faktisk katteeiere som kun gir kattene melk og ikke vann, ville bare forsikre meg om at du ikke var en av dem! Hehe. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå