Gå til innhold

bruk av ventoline i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer? Legen min sier at så lenge jeg bruker det fornuftig skulle det ikke være noe problem. Har klart meg uten fram til nå. Men influensa + lett astma + stor mage er en dårlig kombinasjon, og nå sliter jeg seriøst med å puste, særlig når jeg legger meg. Det er jo heller ikke bra for gullet i magen at mor ikke får puste, eller sove for den saks skyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ventoline har vært brukt av gravide i mange år, og så lenge du bruker det fornuftig og holder deg til doseringen er det liten sjanse for bivirkinger for barnet.

Man bruker bl.a et tilsvarende stoff (ikke inhalasjon, da) for å hemme premature rier.

Ventoline etterlikner virkningen av adrenalin, så både du og babyen kan evt få litt hjertebank i kort tid etter dosen. Men det er jo ikke farligere enn at du ser en spennende film. Da blir jo også babyen påvirket av ditt adrenalin.

Skrevet

Du kan helt trygt bruke ventoline, jeg tar 1 dose ventoline om dagen, av og til 2-3, og det har jeg gjort i hele svangerskapet. Brukte den i forrige svangerskap også og min datter tok ingen skade av det=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...