Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Vi har en baby på 2 mnd. Mekleren foreslo at eksen skulle se babyen 18 timer i uken, fordelt på 4 ganger per gang og at han skulle få ta han med seg 3 av 4 dager. Jeg vil ikke sende bort min 2 mnd gammel baby!! Han ammes!! var ikke det veldig mye???
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Skrev du under på det, da? Det trenger du ikke. Du legger frem ditt forslag, du. Og du skal være tilstede under samvær, spesielt siden ungen ammes. Det er for lenge med 4 timer i slengen for et så lite barn. Mekleren er ikke helt i lodd der, skjønner jeg. Det vanlige er 1-2 timer et par ganger i uken, og at det foregår hos barnet MED mor tilstede.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Nei, jeg nektet å skrive under på det!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Ikke skriv under på det nei. Hørtes veldig mye ut for et så lite barn som i tillegg ammes.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Nei dette må du definitivt ikke gå med på. 22.22 har helt rett. Mekler bestemmer ingenting, h*n kan foreslå, men du bare forkaster det du ikke liker. Dessuten, en avtale er ikke mer gyldig om du skriver under. Den kan være gjenstand for kontinuerlig endring og i det den ene parten ikke er enig i avtalen, har dere ikke noen avtale. Hvis du skriver under og ombestemmer deg etter to dager, er du ike bundet. En sånn avtale har ingen tvangskraft. Og mekler her kommer med forslag som er helt ute av sync med små barns behov. Hilsen tidligere mekler
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Enkelte meklere er litt lost... Mekleren vi var til satt opp en avtale hvor min nyfødte lille baby skulle være annenhver helg hos faren... haha..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Vet du hva, jeg var sammen med barnefar under svangerskapet og de første månedene, og ikke en gang han kunne ha tatt vekk babyen 4 timer 3 ganger i uka! Og dette var ikke fordi jeg er noen hønemor, men fordi babyen måtte ha mat. Det vanligste er vel at far har samvær hos mor noen ganger i uka. Da kan du jo f.eks. dusje, lage mat i fred, vaske på soverommet hvis de er i stua, dra på butikken eller litt shopping eller noe slikt. Eller bf kan ta med babyen på en liten trilletur. Alt så lenge babyen er i nærheten av maten sin.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Mange meklere som tar parti selv om de skal være nøytrale. I ditt tilfelle virker det som at mekler har tatt parti med barnefar, av en eller annen grunn. Det som er normalt samvær med så liten baby er 1 times tid et par ganger i uken. Hilsen Mekler/advokat
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Be om en annen mekler, og send en klage på mekler til ledelsen.
LMKHA Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Heisann damer Her er en link angående samværsavtaler. Jeg fant den beroligende
LMKHA Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 http://www.advokat-hoie.no/publikasjoner/files/samvar-spedbarn.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå