¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Vi er på ferie, det er superhett her, og jenta vår på 17 mnd både spiser og drikker veldig lite. Hun gikk med samme bleie fra kl. 10 i morges til hun la seg kl. 20, og da var den bare halvfull. Hun nekter å drikke mer enn noen få slurker, og spiser minimalt med frukt og andre ting rike på væske. Har dere noen tips til hva jeg kan tilby ?
Gjest Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Regner med du har prøvd alt av drikke?? også usunne varianter? Hva med frukt, vannmelon?
Gjest Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Is! Masse saftis?! Evt så valgte vi å la ungene få fri tilgang på saft når det var kjempevarmt i fjor sommer. Da var vi på ferie og ville ikke ta noen sjanser og lt dem få kald saft i frie mengder så vi var sikre på de fikk i seg nok væske.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 10. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2009 Ja, vi har tilbudt alle varianter av usunne drikker, uten hell. Jeg hadde regnet med at hun ville like saftdrikker, men nei. Saftis har jeg ikke funnet, de sier det er utenfor sesongen, hehe....:-D Vannmelon har jeg faktisk ikke prøvd, skal se om jeg får tak i det i morgen. Andre ting....? Ungene fikk et skikkelig hetesjokk, men vi fant heldigvis kuren for eldstemann - iskaldt vann med masse isbiter i:-) Det er ille, for minsta er slapp som ei sulten kirkerotte, og sutrer masse.
Emil & Røra Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Vannmelon er det som har fungert for oss i varmen. Har spist en hel om dagen. Legg også vannflasker i fryseren (hell ut litt først). Lagg den i solen på dagen. Barna synes det er kjempegøy å drikke ut av en flaske med en enorm isbit inni!!!!
tonemor82 Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Hvor gammel er barnet? Da vi var på tur i varmen med jenta på 1,5 år så var det vanskelig å få i hun også drikke. Det som satte fart i sakene var at jeg blandet juice med vann og hun fikk det i en tåteflaske. Så hun fikk bli "baby" på nytt. Valgte ut drikkeflasken selv da, og avtale om at hun skulle drikke.
tonemor82 Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 ammetåka ja ser du skrev hun var 17 mnd. He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå