Gå til innhold

Gode oppskrifter på hjemmelaget pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får besøk i morgen og skal lage flere pizza, liker og eksperimentere litt med pizzafyllet. Er det noen som har noen gode ideer?

Jeg har tenkt å lage en med kylling, champinjong, rød løk, jalapenos og hvitløk, blandet med creme fraiche og ost på toppen, hvit pizza, blir spennende... Men vil lage et par spennende til :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg verdens beste pizzaoppskrift :-) Litt utenom det vanlige.

Oppskriften er til en langpanne, og passer for ca 3 personer siden den er ganske tynn.

Bunn:

Lages tynn, helst med italiensk pizzamel. Husker ikke forholdene mel/vann/salt, men den lages ganske løs. Når du skal kjevle eller trykke deigen ut på bakeplaten; ha i et par spiseskjeer med olje når den er ferdig hevet, så er den lett å arbeide med. (jeg bruker oljen fra de soltørkede tomatene til dette)

Fyll:

Ca 3/4 av et glass med Paradiso soltørkede tomater. Klem ut oljen

Ca 5-10 ringer grønn jalapenos på glass (alt etter hvor sterk du ønsker å ha den)

2-3 fedd hvitløk

En pose fersk oregano (fjern de harde "greinene" og bruk bladene)

Dette hakkes opp i små biter og blandes sammen. Legges i et jevnt og tynt lag på bunnen

Topping:

Ca 1 rødløk i skiver

Cherrytomater, ca 1/2 pk. (Klem ut innmaten og skjær i tynne skiver, ellers blir pizzaen for fuktig)

2-300 entrecote i skiver. Saltes, pepres og stekes lett (skjæres ren først)

2 pk fersk mozarella i skiver

Dryss over litt maldonsalt og pepper

Alt legges jevnt fordelt ut over bunnen. Det kan se ut som lite kjøtt og ost, men tro meg; sammen med det andre, er det helt perfekt

Stekes og serveres med fersk basilikum på hvert stykke + noen dråper krydret pizzaolje over det hele

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...