Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar har utvidet samvær, men er overhodet ikke interessert i å samarbeide om barna lenger. Han ringer ikke tilbake hvis jeg ber ham om det og han tar aldri telefonen hvis jeg ringer ham. Han slår faktisk oftest av telefonen når barna er hos ham. (nei, jeg ringer ham ikke med mindre det er noe spesielt som angår barna)

Han betaler aldri barnebidrag på tiden, og jeg må mase og mase i ukesvis hver gang, før jeg får bidraget. Iallfall deler av det..mens resten blir utsatt ytterligere. Han lyver om hva han ønsker og tenker ift barna, og lever overhodet ikke opp til sine egne lovnader. Han har byttet bosted uten å opplyse om det, og selv om jeg forstår at han har rett til dette også, så syns jeg det er en usedvanlig umoden og unødvendig ting å gjøre når man har en såpass felles omsorg for barn.

Er det virkelig ingenting man kan kreve av samarbeid? Inntil for få måneder siden fungerte samarbeidet vårt langt bedre enn dette, men etter at han fikk seg kjæreste har all form for samarbeid gått..til helvete, rett og slett!

Og jeg er kjempebekymret for barna, for hvordan de vil takle denne plutselige forandringen. Fra å gå til foreldre som har fungert bra sammen, snakket godt og vært sammen, samtidig, med barna, flere ganger i måneden. Til å gå til foreldre som ikke engang snakker med hverandre på telefonen lenger.

Jeg vet aldri lenger hva barna har gjort og opplevd når de er hos barnefar, og jeg får heller aldri muligheten til å opplyse motsatt vei.

Blir fullstendig utmattet og sprø av dette, og aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen. Samtaler med nøytral 3.person er forsøkt, men er nyttesløst da han bare lyver seg ut av det hele ved å love bot og bering og late som om han ikke var klar over at ting hadde endret seg. Hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Få bidraget gjennom NAV.

-Kalle inn til megling for å forsøke å avklare samarbeidet.

-Eventuelt gå til sak for større del av omsorgen om du mener nåværende avtale ikke fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...