Gå til innhold

Da er det min tur:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen blir jeg satt igang:)

Gruer og gleder meg samtidig.

Gleder meg til å møte den lille som ligger i magen,men gruer meg no vannvittig til fødselen:S

Har sykehus skrekk i tilegg:S

Men men!

Krysser fingrene for att jeg overlever:P

Noen her med erfaring med å bli satt igang? og hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå.. Lykke til :)

Skrevet

jeg ble satt igang sist.. fikk modningspille kl 8 på fredagsmorgen..

riene begynte vel smått i 1 tiden.. følte litt av vannet gikk i 5 tiden.. fikk aldri effektive rier men kl 23-24 fikk jeg epidural tror jeg.. den varte desverre bare på meg i 1 1/2 time..

lystgassen spydde jeg av så den virka ikke på meg..

full åpning i halv 3 tiden ca, men pga jenta lå skjeivt i bekkenet måtte de ta henne med sugekopp.. jenta var ute 04:10..

var ganske sliten, men verdt alt i sammen..husker ikk heeelt eksakt kl.slett gjennom fødselsforløpet men ca rundt de tidene.. :)

men det tok så lang tid siden jeg ikke var så moden..

lykke til imorgen.. :)

Skrevet

Jeg ble satt igang ved forrige fødsel (med ballong kateter), etter en time kom første rie og etter 10 timer var han ute. Syns det var en flott fødsel og har ikke noe negativt å si om å bli satt igang! Lykke til!

Skrevet

jeg har ikke blitt satt i gang selv, men har ei venninne som ble det for tre uker siden. De tok vannet hennes kl 08:00 og kl 12:50 var gutten ute. Hun hadde ikke smerter bortsett fra halvannen time med pressrier. Hun hadde riktignok epidural ganske tidlig, så spør om det.

Så det kan være du er like heldig og får en like rask og fin fødsel. :)

Lykke til! :)

Skrevet

Lykke til :) Håper jeg blir satt igang selv, jeg. Synes det er trygt å være på sykehuset under hele prosessen. Jeg har aldri ønsket å være hjemme for å "slappe av" og vente.

Første fødsel gik vannet og ingenting skjedde. Etter et døgn fikk jeg tre modningskurer (prostaglandin-gele) i skjeden med noen timers mellomrom. Lite effekt. Etter enda et døgn, ble jeg satt på drypp (oxytocin) og riene startet etter ca 1/2 time. De ble fort veldig vondt. 16 timer med rier før babyen var ute, men epidural etterhvert gjorde opplevelsen grei nok.

Tredje fødsel ble satt igang pga overtid. Da gikk vannet da 3. modningskuren ble satt og riene kom igang av seg selv. 1 1/2 time med tette rier, og jeg var mamma igjen. Vondt, men fort glemt :)

Har hatt en fødsel som kom igang av seg selv, og bortsett fra en mildere start med lange pauser mellom riene, varte fødselen i 17 timer og var like tøff som de igangsatte.

Skrevet

Masse masse lykke til !! :D :D Så spennende, jeg har ventet på at du skal få prinsessa di nå altså,for er jo en liten stund siden du hadde termin! Sender deg en meld i løpt av helgen for å høre hvordan det har gått med dere! Weee.. Gøy at du endelig får møtt prinsessa nå <3 <3 Lykke til igjen!!! Stoor klem

Skrevet

Masse masse lykke til !! :D :D Så spennende, jeg har ventet på at du skal få prinsessa di nå altså,for er jo en liten stund siden du hadde termin! Sender deg en meld i løpt av helgen for å høre hvordan det har gått med dere! Weee.. Gøy at du endelig får møtt prinsessa nå <3 <3 Lykke til igjen!!! Stoor klem

Skrevet

lykke til . så spennende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...