Gå til innhold

Å kjenne på egen livmortapp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har prøvd å kjenne på egen livmortapp? Kjenner normalt denne når jeg setter inn tampong når man ikke er gravid, men når klarer jeg ikke kjenne den. Har hatt veldig mens-smerter i 3 dager nå men ingen rier ( er i uke 37) og tenker at noe kanskje er på gang. Er det mulig den bare har trekt seg lengere opp og inn så jeg ikke kjenner den. Har liksom ikke lange nok fingrer lenger. :P

Hadde samme smerter i uke 34 og var da en tur på føden på kontroll siden det var tidlig. De målte da livmortappen til 4cm, så skulle jo være mulig å kjenne denne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt å drive og tukle oppi der når en er gravid! La lege eller jordmor ta seg av sjekk av åpning eller modning!

Det var en forumtråd med BIMs jordmor Siris uttalelser om dette med å sjekke åpning her inne for en stund siden, men jeg finner den ikke nå.

Tappen har sikkert bare trukket seg opp etter hvert som babyen kommer lenger ned i bekkenet. Tenker at alt er normalt :-)

Skrevet

Den trekker seg opp under graviditet.

Skrevet

I alle dager, hva skal du oppi der og rote etter??

Skrevet

Vet det kan være infeksjonsfare om vannet er gått, men her har ikke vannet gått eller hatt noen rier. Kun modnings smerter så langt.

Til deg som lurte på hva jeg skulle oppi der for: det var for å sjekke om den hadde begynt å flate ut, altså et tegn på fødsel. Er vel ikke værre det enn hvis jeg skulle hatt fingrene mine eller kjæresten sine der i forbindelse med sengekos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...