Gå til innhold

Hva er for UNGT til å få barn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste faktisk bloggen til en 17 åring trebarnsmor her om dagen. Intressant, men kunne ikka klart det selv så ung. Er 20 og mamma, men kunne f eks ikke klart det like bra for 4 år siden for eksempel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16-17 syns jeg men kommer ekstremt an på modenhetsgrad osv...

Skrevet

Jeg synes det optimale er å vente til man har passert sånn rundt 22, men "for ungt" vil jeg si er ca seksten og nedover. Da er man selv et barn.

Skrevet

tenker 17 og nedover.

18, 19 pg 20 er vel og ungt (fikk barn når jeg var 19), men jeg ville ikke ha reagert om jeg hadde hørt at noen på den alderen skal ha barn.

Skrevet

Under 16, er for ungt. Jeg ville ha rådet mine barn å vente til de i allefall er ferdige på videregående. Selv var jeg 30.

Skrevet

Er man under 18 er man jo tom i lovens forstand et barn. Unntak finnes, men de fleste 18åringer er ikke voksen, tenk på russ.

Har man passert 20 går det i riktig retning.

Skrevet

Om en er for ung eller ikke kommer vel mer an på hvor moden en er enn hvor gammel en faktisk er. Men synes nå at en ihvertfall skal vente til en er 18, en må da være myndig til å ta helt egne avgjørelser for sitt eget vedkommende først før en skal ha ansvar for et annet liv!

For øvrig vet jeg om de, og kjenner de, som er 27-28 år som absolutt ikke har det som trengs for å ta vare på seg selv økonomisk eller daglig. Ikke gidder de å rydde, fordi de ikke ser viktigheten av det, ikke bryr de seg med å lage ordentlig middag eller sørge for å ha litt mer enn snacks og junk-food tilgjengelig. De mener jeg er for unge mentalt til å få barn selv.

Men om en er normalt oppegående og kanskje også veldig moden for alderen, så tenker jeg en bør være 18 og myndig først.

Skrevet

Mener for ungt er under myndighetsalneren

Skrevet

Ja, er kanskje en smule merkelig når man selv mottar barnetrygd..

Skrevet

Selv var jeg alt for ung til å få barn frem til jeg var ca 23-24, men det er ikke dermed sagt at alle er det. Fikk mitt første når jeg var 27. Følte meg egentlig ikke klar da heller, men var i allefall voksen nok til å skjønne at jeg var for gammel for abort.

Jeg mener at man i det minste bør være myndig før man får barn. Barn skal ikke få barn, og frem til man har mulighet til å bestemme over sin egen hverdag så bør man styre unna å skulle ta ansvar for en annens hverdag.

Skrevet

For ungt og ungt er jo egentlig 2 forskjellige ting, men alle under 23 er unge mødre.... i mine øyne. Og skal jeg være helt ærlig hadde jeg blitt veldig lei meg om min egen datter fortalte at hun var gravid i en alder av 16-17 år.

Skrevet

jeg er 20 og mamma til ei på snart 2... jeg har klart meg selv og bodd alene siden jeg var 15, og frem til jeg flyttet sammen med forloveden min da jeg var 17. jeg syns ikke jeg var for ung. mens mange andre ikke burte fått barn før de er mange og 20...

Skrevet

Når folk under 25 år får barn synes jeg de er unge,,

Skrevet

Mormor var 15 da hun ble gravid, 16 da hun fødte sitt første barn. Da hun var 33, hadde hun født 12 barn....

Skrevet

Tenåringer er for unge, dvs vente til man er minst 20 år.

Skrevet

Det finnes ingen fasit på hvor ung/gammel en mor skal være, alle er forskjellige også personlige prioriteringer. Hvorfor bry seg? Når det er sagt så synes jeg at 16 og nedover ER for ungt, ble selv mor for første gang som 17-åring og selv det var/ er for ungt. Samtidig mener jeg personlig at å få barn fom fylte 40 år ++ er for gammelt.

Skrevet

jeg var for ung, var 17, 16 da jeg ble gravid...

Men jeg tok ansvar og har en glad og fornøyd gutt på 9 år den dag i dag :-)) Jeg er en god mamma, har alltid vært det :-)

Hadde endel problemer og da jeg ble gravid, var det på en måte å avslutte et kapittel i livet mitt og starte ett nytt... Var den beste løsningen for meg, ellers tror jeg faktisk ikke jeg hadde levd den dag i dag....

Droppa allt av "venner" og det gamle livet mitt.

Har hus, jobb, 2 biler osv osv Har det så bra :-)))))

Skrevet

En som skriver at det er for ungt under 25 år?? Dummeste jeg har hørt. Det er vel uhyre vanlig å få barn mellom 20-25 år er det vel ikke?

Jeg fikk da jeg var 22. Syns under 18 er for ungt, men det kommer an på personen.

Skrevet

For megvar det iallefall helt avgjørende å være ferdig utdannet og ha fått fast jobb før jeg ble gravid. Derfor var under 25 for ungt for meg.

Jeg syns det er rart at folk ønsker barn før alt er "på stell". Da er det jo mye enklere:)

Skrevet

jeg blir litt provosert av mange av svarene som kommer ang alder. Jeg er 23 år og går på skolen ennå. Tar høyere utdanning. Er snart halvveis nå og er gravid. Grunnen til at det er sånn er fordi jeg fikk vite at jeg muligens ville får problemer med å bli gravid og det fikk vi erfare. Det tok et år! Vet det er mange som har prøvd mye lengre også, men det som provoserer her er at man skal ha alt "på stell" først- for da er det mye enklere- Ja, er med på den. Men jeg vil heller få barn mens jeg kan, og ikke vente. Barn betyr myyye mer enn all utdannelse og alt annet materialistiske ting man kan ha.

Er egentlig dritt lei kommentarer som dreier seg om at "du må jo gjøre deg ferdig med utdannelsen først". Vi vet selv at økonomien strekker til. Vi har et hus vi eier- et trygt hjem, og masse kjærlighet. Hva mer trenger man egentlig??? Det er jammen meg ikke alltid slik at det er såå mye mer tungvint med barn når man selv går på skolen enn å være i full jobb. Kan egentlig være mer fleksibelt på mange måter.

Det som skiller er økonomi! Er man innstilt, og ikke lever på sultgrensen klarer man det økonomisk mener nå jeg..

Skrevet

Jeg syns det er tåpelig at du lar deg provosere over at jeg ønsket ting på stell før jeg fikk barn. Du må gjerne synes det er rart (på samme måte som jeg synes det er rart at noen velger å få barn før de har alt på stell), men at det skal provosere deg er jo bare dumt. Du bør også ta med i betraktningen at de fleste studenter eier faktisk ikke et hus (som var et av kriteriene jeg hadde for å få barn).

Skrevet

Jeg synes ikke det er bra å få barn mens kroppen fremdeles vokser mye, så i hvert fall ikke før man er 16 - 17 kanskje? Hva som hadde passet meg personlig er jo en annen sak, jeg hadde kanskje vært klar for barn da jeg var 22-23.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...