Gå til innhold

Unger og utseende og hvem likner på hvem osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle bli mamma første gang var jeg fryktelig spent på hva slags jente som bodde i magen, og ikke minst hvordan hun så ut og hvem hun liknet på osv. Nesten enda mer spennende når vi skulle få plutt - kom han til å likne på søsteren sin, meg eller pappaen eller kanskje ingen av oss?

Nå når begge har kommet ut og levd en stund klarer jeg fortsatt ikke se/bestemme meg for hvem som likner på hvem og folk sier mye rart. Noen sier han er klin lik meg og hun er klin lik faren, andre sier de er klin like hverandre, mens atter andre sier motsatt av alle. Egentlig er de kanskje bare gode blandinger av oss begge to, enten de nå er "samme" blandingen, eller ulike blandinger (jeg heller mot det siste).

Og når jeg i særdeles lite realistiske stunder tenker på å få enda flere barn (bare så det er sagt; det er HELT uaktuelt - jeg orker ikke å være slakt-på-sofaen-mamma i 9mnd til, ei heller gå gjennom psyken min i en barselperiode til, så vi er skjønt enige om at 2 barn er absolutt nok) tenker jeg at det må da bli mer og mer spennende for hvert barn man får? Ikke for det, jeg er dritlei av å se etter kjennetegn på hva som likner hvem og enda mer lei av andres kommentarer på det ene eller andre, men det er liksom litt spennende likevel.

Eller hvordan er det med dere som har "mange" barn? Kikker dere etter det samme og syns det er litt artig eller er det "likegyldig"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...