Gå til innhold

kan jeg dusje med dren i skuldra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tømt en abscess på halsen/skuldra, og lagt inn dren der. Kan det bli vått, ta av bandasjen mens man dusjer? Skifte etterpå? Kan jeg bruke mesoft? Noen som vet hvor ofte drenet skal skylles?

Jada, jeg vet jeg skulle ha spurt legen, men alt gikk så fort at jeg hadde ikke nubbesjans til å tenke rasjonelt... Kan noen av dere hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dren i brystet, men regner med det går for det samme.

Kunne dusje, ja. Hadde mesoft over (sånn med plast over hele bandasjen) og renset og skiftet bandage etter dusjen.

Hvor ofte du skal skylle vet jeg ikke, for det var jeg på sykehuset og fikk gjort. De første dagene var det hver dag, deretter annenhver også sjeldnere og sjeldnere (var inne og skylte såret etterpå også, men du har kanskje bare et lite snitt, så du ordner det selv?)

Ring legen din (ev. avdelingen du la inn drenet på) i morra du, så får du sikkert svar ;-) Ikke så greit å huske å spørre om alt mulig rart når en er der.

Skrevet

ja, jeg tror ikke snittet var så stort, jeg fikk beskjed om å skylle selv. Tror jeg må ringe i morgen, for det var noe fastlegen skulle gjøre til mandag, men jeg husker ikke hva det var..:-S

Tusen takk for svar:-)

Skrevet

I og med at det bare er saltvann du skyller med kan du vel egentlig ikke skylle for ofte, så jeg hadde skylt i kveld og i morgen tidlig, også snakket med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...