Gå til innhold

Andregangsmødre- har dere fått mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg! Det er nesten litt slitsomt, for er jo bare 8 uker på vei, og ingen andre en familie og nærmeste venner vet om det enda.

Jeg vet godt at babyen ikke har blitt så stor enda, og jeg hadde ganske slapp mage før jeg ble gravid, men absolutt ikke på størrelse med denne. Den føles i tillegg passe hard og stram også.

Hvordan er det med dere andre? Er det vanlig at man får mage tidligere med nummer to? Og holder dere magen inne når dere er ute blant folk dere ikke vil fortelle det til enda, som på jobben etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jer er også 8 uker i dag. Har definitivt fått mage, ser at folk begynner å titte... Sjefen vet om det da, men ikke de andre kollegaene mine. Har ca sånn mage som da jeg var 12 uker med mi første... Passer ingen av buksene mine, så har måttet leite opp posen med gravideklær allerede... Har lagt på meg ca 2 kg, men har ikke spist mer enn normalt. Lurer veldig på hva svigermor kommer til å si når vi reiser dit i helgen...hun har ikke sett meg på ei stund, hun er sånn som ser slikt med en gang..

Skrevet

Jeg har ikke antydning til mage og får sikkert ikke det på en stund. Jeg er bare 7+3 nå. Med førstemann fikk jeg ikke mage før jeg var 16uker, da spratt den frem nesten over natta :) Det er 6,5år siden da, så det har jo gått en stund siden magen var stor sist...

Skrevet

8 uker her også og magen har vokst mye, ser ut som om jeg er 3-4 mnd på vei.

Idag spurte en venninne av meg om jeg er gravid, jeg kunne ikke nekte. Hun sa at magen min har vokst mye og kanskje at det er flere inni der, siden jeg er slank fra før (det lurer jeg også på).

Veide meg igår og da hadde jeg gått opp 2kg selv om jeg har vært veldig kvalm og ikke fått nok.

førstemann er 5 år snart.

Skrevet

Magen min kom også veldig tidlig med nr 2. Mammaklær fra uke 10. Nå med nr 3 går jeg fremdeles i vanlige klær og har god plass enda. 18 uker nå. Var veldig oppblåst i starten, men begynte med minifom tabletter og det hjalp veldig!!! Nå synes det nesten ikke at jeg er gravid :-) Skulle ønske jeg tenkte på minifom sist gang...

Skrevet

jeg er i uke 12 og magen vises godt:P ingen vet det forutenom mine foreldre, så merker jeg sliter litt med å skjule det... er slank og lita i utganspunktet, og magen blir for seende oppblåst ut liksom...

men får fortsatt på meg dongeri buksene mine, men merker at toppene er blitt kortere:)

vi skal fortelle det den 5 oktober når vi skal på ul igjen:)

Skrevet

Oj, godt gjort å vente så lenge med å fortelle L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Vi skal vente til etter UL i uke 11 vi, lenger klarer vi ikke. Hehe:)

Jeg synes også jeg har fått mage. Er bare 7+1 så ungen tar jo ikke akkurat store plassen;) Er vel luft tenker jeg. Jeg får på meg buksene, men bruker mest en deilig mammabukse. Måtte kjøpe ny bukse nå og tenkte at jeg liksågodt kunne kjøpe mammabukse, hadde ikke fått mye glede av en vanlig bukse utover høsten likevel.

Skrevet

Er 7 uker jeg og jeg syns det er en liten kul der nede...Men jeg har lagt helt sykt på meg... Men det syns ikke da. så hvor de 10 kg har lagt seg på vet jeg ikke.Og det sia juni!!!!! Gikk opp 35 kg første gangen, og da spiste jeg kun sund mat. Fisk, kylling grønnsaker osv...Nå dytter jeg bare i meg sjokolade, og godteri og drittmat...så jeg kommer nok til å legge på meg minst 50 kg nå.....Klarer ikke dy meg..må ha!

Skrevet

Jeg er i uke 9 nå og har ikke antydning til mage, synes jeg selv. Men en kompis av meg hadde lurt litt før vi fortalte det for en uke siden:-) Synes liksom alle andregangs her har fått litt mage, men selv synes jeg den er fraværende... Har ikke gått opp noe i vekt heller og alle buksene mine passer ennå. Ja ja, håpe den kommer snart!

Skrevet

Her er det ikke mage på vei enda, kun 5. uke da! Har slanket meg mye etter forrige gang, og fikk nettopp kommentarer om jeg slanker meg fortsatt og at jeg har blitt tynn nok nå (bmi 20). Har seff. ikke slanket meg siden jeg fant det ut, men har etablert sunne matvaner så tror jeg skal klare å ikke legge på meg mer enn jeg må. Jeg skal snart på ferie og håper ikke å legge på meg for mye da, har ikke noen plan om å fortelle det til jobben før uke 16 (fordi jeg nettopp har begynt å jobbe igjen, og så skal jeg ha ferie og så skal jeg si det.... ikke populært). Får gå med litt vide klær nå, sånn at ingen får mistanke etter ferien.. tihi! Ellers har jeg sagt det til 2 venninner og moren min, fam. til mannen min vet ingenting enda.. De får vel vite det når vi er der på ferie ;) Må bare passe på at nyheten ikke kommer på facebook før JEG vil det, og før jeg har sagt det til sjefen..

Skrevet

Fått litt mage jeg også, er i uke 11. Men den blir større utover dagen så er nok mye oppblåst. Heldigvis passer alle buksene enda, men jeg har gått opp ca 2 kg. Men må innrømme at jeg spiser mer, og har konstant matlyst og ønske om mye god mat... Spiser sunt og variert til måltidene, men mellommåltidene blir ofte en sjokkis.. Uff a meg..

Så jeg har nok gått opp pga inntaket gitt. Innrømmer det!

Skrevet

Gjett om! Jeg trodde ikke det var sant, men jeg har en kul! 9 uker på mandag, men likevelda... Er normalt helt slank, så sikkert derfor den kulen synes så godt. Kan jo snart ikke skjule den mer. Har begynt å lure på om det er fler inni der jeg :-D Lette etter gravidbuksene mine i dag, men fant dem ikke. MÅ snart ha dem!

Skrevet

Jeg er straks i uke 12, men syns ikke jeg har fått mage enda.. har litt mage fra før og magen er litt slapp etter forrige svangerskap, men sambo syns den er blitt større.. Bruker fortsatt samme buksene, så den kan ikke ha vokst såå mye.. Men det kommer nok snart:)

Skrevet

Jeg begynte å se det på magen min i uke 7, er nå i uke 11+1. Har ikke blitt så mye mage enda, men litt. Bare nærmeste familie som vet det, men for de som ikke vet det så ser det vel ut som om jeg har lagt på meg litt:P har lagt på meg 1 kg i forhold til 3kg på samme tid ved forrige svangerskap. Da la jeg på meg 20kg, så håper jeg legger på meg litt mindre denne gangen:D

Skrevet

Magen er på god vei her ja! Jeg er 10+3 og har en kul. Når jeg blir oppblåst blir den enda større, så nå sliter jeg med å skjule den. Ingen som vet det enda. Går ikke an å holde magen inne lengre i alle fall. Gleder meg til vi skal fortelle det, for da skjønner folk at det er en god grunn til at jeg har lagt på meg og er bleik!;)

Sist gang fikk jeg ikke mage før uke 17! Og i uke 40 var jeg enorm, så lurer på hvordan dette skal ende da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...