Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Hun begynte for 2 uker siden. Hun er 10 mnd. Idag hadde hun et bitemerke på ryggen. De voksne sa hun ble bitt under lek. Hun hadde visst bare ledd selv. (sikkert trodd det var lek.., hun tar det meste med et smil....) Men jeg likte ikke dette!! Er dette noe man må regne med i barnehagen? Hadde sikkert ikke reagert så veldig om hun var eldre. Men hun er jo bare en baby. 10 mnd gammel. Hun går på en avdeling med barn fra 0-3 år. Hva syns dere?
tante grusom master of law Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Barn biter hverandre, sånn er et bare. kommer sikkert til å skje fler ganger også. Ikke noe å ta seg nær av.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Ja, du må regne med at ting skjer i lek. At hun er i en barnehage selv om hun er baby, det er vel bare deres feil.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Jada, ungene mine har blitt bitt mange ganger! Det er nesten litt synd å si det, men jeg er glad dem har blitt bitt, istedenfor at de har bitt andre..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Ok. Samboeren min sier det samme. At det er sånt man må regne med. Sikkert jeg som overdriver da. Men ikke så lett å levere henne fra meg i utgangspunktet etter så mange mnd hjemme med henne, også blir hun bitt i tillegg. Uffameg. Men.. det er vel sånn man må regne med ja. Vil jo ikke overbeskytte henne heller. HI
Gjest Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Man må nok regne med litt sånt ja. De ansatte skal selvsagt følge med, men de små er lynkjappe og biter ikke alltid for å bite heller, så da skjer slikt i ny og ne. Alle mine 3 gutter er blitt bitt i barnehagen, og ene gutten min har desverre også bitt andre barn noen ganger. Ikke noe kjekt når det er den veien heller, faktisk værre synes jeg...
petite fleur Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Gutten min begynte i bhg da han var 10 mndr, og ble bitt 2-3 uker etter han begynte (av en 9 mndr gammel jente). Han så ikke ut, et svært blått bitemerke over hele kinnet :-( Men - det er sånn som skjer, og som de andre her sier, det skjer så fort at de ansatte ofte ikke kan få stoppet det.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Kan du vennligst ta vare på barnet ditt til det er gamelt nok til å si i fra selv eller forsvare seg? I følge meg er dette på kant til mishandling.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Tenk at du er liten og ikke kan forsvare deg. Ditt første møte med barn er at de biter, klyper deg og gjør deg vondt. Du smiler tillitsfullt. Hvem skulle være der for deg når alt annet går galt MAMMAN DIN. Ta ansvar, ta vare på barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 for noen sinnsyke teite svar.. jeg er hjemme med begge mine barn, men det er faktisk ikke alle som har råd eller muligheten til å være hjemme med barna etter endt permisjonstid.. det er ganske vanlig i Norge at man går tilbake til jobb etter endt permisjon! er verre å skal gå hjemme for enhver pris, og ikke ha råd til å betale lei, lån, regninger eller å kjøpe ordentlig mat, klær og utstyr til barna. trudde ikke at folk var så kunnskapsløse om hvordan realitetene er i samfunnet vårt. ta og se littegrann utenfor deres egen boble før dere snakker.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 og by the way, det heter MAMMAEN din... her er et eksempel på ei dame som hadde hatt godt av å komme seg ut av huset og få seg litt ordentlig undervisning. men noe må jo gå tapt når man skal gå hjemme og drive dank.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 åh herregud, hva er det med dere????her skriver hu at hu er bekymret for det med biting også angriper dere å sier ta vare på barnet ditt??? hallo, er der mulig å være så tette i skallen??? er noen som må jobbe serru foe at en skal kunne gi ungene det de trenger.... og norske bhg må vel være det flotteste stede å være.. normalt at barn biter hverandre, hu lærer av det, neste gang tenker jeg lille jenta sier i fra jeg:) blir rett å slett sååå forbanna på sånne svar!!! håper virkelig du ikke tar deg nær av det hi!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Det er fortsatt en liten baby som blir utsatt for overgrep fordi mammaen hennes ikke tar ansvar. Tror nok babyen blåser i at hun har flott hus, to biler og hytte når hun blir utsatt for vold.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Nå skal jeg denge mannen min litt uten grunn, så lærer han nok å si i fra etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 Mishandling? Hehe, ja nå må jeg le. Å gå hjemme for enhver pris, avskåret fra normal omgang med andre barn, det er mishandling. Ikke å være i barnehagen, hvor de lærer (noen ganger på den harde måten) å omgås andre barn. I tillegg er personalet ofte mye bedre til å takle dårlig oppførsel, trass etc, slik at foreldrene og ungene får en liten pause fra hverandre. Man kan faktisk påvirke hverandre på en dårlig måte, hvis man går for mye sammen. Det som i et parforhold mellom mann og kvinne ville kalles "å ta hverandre for gitt". Noen barn er såkalte "bitere". Og noen barn er deres favoritt-offer. Dessverre. Jeg ville foretrukket om mitt barn var offeret, fremfor biteren. Det er pinlig når ungene oppfører seg dårlig, nemlig! Datteren min er full av kloremerker i ansiktet, hun er 2,5 år gammel. Stor nok til å hyle, stor nok til å si ifra, og like fullt så skjer dette før noen rekker å gripe inn. Som det sies ovenfor her, det skjer utrolig fort.. Ungen begynte tidlig i barnehagen (10 mnd) fordi permisjonstiden var over og jeg begynte å jobbe. Ja de er små når de er 10 mnd, men ingen trives bedre i barnehage en datteren min. Så da har jeg ikke dårlig samvittighet nei!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #16 Skrevet 10. september 2009 for vold???? jeg håper sååå du kødder? er du helt fjern eller??? de er barn, det er sånn de lærer. er en del av leken.. og vi som faktisk jobber har ikke 2 biler , hytte osv...... blir flau på dine vegne...skam deg
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 for håpe at han ikke denger deg tilbake, for du har ikke råd å miste en eneste hjernecelle til.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #18 Skrevet 10. september 2009 ja gjør det !!! bank litt vett i han..de er ikke alene i bhg vettu smarta!!! og det er en del av det å være barn og vokse opp. til slutt lærer de det at den andre ungen de biter gråter og får høre nei ikke gjør det er vondt... men ja lær den voksne mannen din det, må jo være kort i nøtta han da, siden du må lære han å si i fra
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #19 Skrevet 10. september 2009 De andre barna skiller ikke barna på alder, biter de så biter de, det er noe man må regne med i bhg. Jeg tok opp på foreldresamtale i bhg at datteren min har begynt å slå, og om de kunne være litt obs på dette siden jeg selv så at hun slo ei jente når jeg henta ho. Ped leder sa at det var normalt å slå når språket ikke var helt på plass, men man skal såklart ikke godtta det. Så sa ped leder videre at hun synes det var værre når bite fasen kom, noe som vanligvis kom etter slå fasen. Så dette er et vanlig problem i bhg
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #20 Skrevet 10. september 2009 Det er normalt med biting! Alle har da vel for faen blitt bitt en gang. Vold? misshandling? Dibbere burde komme seg ut å møte verden en gang.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #21 Skrevet 10. september 2009 En hund som hadde bitt ungen som dette hadde blitt avlivet. Dette hadde jeg ikke godtatt hadde jeg vært Hovedinnlegger. Til dere som mener at det ikke er vold, hadde dere godtatt å bli bitt på jobb?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #22 Skrevet 10. september 2009 Herregud for et idiotisk svar over her, du kan da ikke sammenligne barn under 3år med hunder,heller ikke voksne mennesker som jobber! Barn er barn, når språket svikter og de enda ikke har lært hvordan de skal reagere på ting så slår de eller biter, det er opp til de voksne å lære barna at det ikke er greit, men det tar litt tid bare! Hvis man enda ikke har lært det som voksen og biter kollegaen sin så er det greit å reagere:)
Emil & Røra Skrevet 10. september 2009 #23 Skrevet 10. september 2009 Ja dette må du regne med at kommer til å skje mange ganger! Og så må du regne med at datteren din kommer til å bite andre =) Hun går jo tross alt i barnehage veldig tidlig..... det er sånn barnehageliv er for de som går der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå