Gå til innhold

Gode nyheter hos legen i dag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var hos legen i dag, sa han at ungen hadde lagt seg godt ned i bekkenet. Så han regnet ikke med at det ble overtid på meg:) Jippi! Hodet var ikke festet enda da, så må nok være litt mer tålmodig.

Synes egentlig det er litt rart selv, for føler ikke at magen har "sunket" som alle snakker om, og kjenner fortsatt at det er veldig vondt oppe ved ribbeina på høyre side pga av ungen.

En dårlig nyhet også da, hadde fått så mye vann i kroppen nå sa han... Kjipt, men det går vel raskt bort etterpå - gjør det ikke???

Er forresten 37+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann går raskt vekk ja.

Jeg fikk samme beskjed som deg av JM forrige uke 38+5. Og at jeg ville kanskje føde samme kveld/natt. Men går enda. Idag fikk jeg beskjed om at det var festet og alt lå tilrette for fødsel.

Så nå krysser jeg for at ting skjer ganske så snart:)

Lykke til!

Skrevet

Fikk også beskjed om det forige svangerskap. Var like langt på vei som deg da jeg fikk beskjed om det. Av både lege og jordmor faktisk. Fødte 3 dager før termin. Så det er ikke godt å si uansett.

Skrevet

Min mannlige lege sa også det til meg da jeg var 37+0, men som deg hadde ikke magen min sunket. Og jeg gikk faktisk 42 fullgåtte uker før jeg aller nådigst fikk slippe til på Ullevål og pjokken ble halt ut med keisersnitt (hodet satt fat i bekkenet og han kom ikke gjennom). De fem siste ukene virket uendelig lange fordi legen hadde gitt meg sånne forhåpninger om at prinsen skulle komme ut tidlig. Krysser fingrene for at det stemmer på deg og at babyen din er ute alldeles straks. Lykke til!

Skrevet

Oi, den er kjip! To uker på overtid etter den beskjeden. Stakkar du!

Skjønner at jeg må være realist, det kommer nok til å ta sin tid dette her. Jeg er bare så klaaaaaar!

Lykke til til alle dere! Håper noe skjer snart for oss alle:)

Skrevet

Hodet har festet seg hos meg også (38+2). Men siden jeg gikk 2 uker over tiden med forrige, mente legen min at jeg bare måtte regne med det samme denne gang. Føder senere og senere for hver gang, jeg.

Skrevet

Her var hodet festet i uke 36... og jeg hadde termin for en uke siden...

Skrevet

Mener du hevelse når du snakker om vannet i kroppen?? Jeg tror nok du må regne med at det kan ta et par måneder etter fødselen før det er borte igjen, desverre:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...