nøste... Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Blir skinka tilrekkelig varmebehandlet i ovnen?
Tnica Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Noen sier spekemat kan spises hvis den stekes først, andre mener den må fryses først og så er det de som mener at den først må være fryst og så stekt. I tillegg er det de som sier det går greit å spise spekemat og de som sier at enhver person klarer vel å holde seg unna den slags mat i 9 mnd. Her er det i grunn bare å velge hva du vil gå for:)
Tweak Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Vi kan spise matvarer som er pasteurisert, med hensyn på listeria for eksempel. Pasteurisering er 70 grader... En pizza stekes på 250 grader og det er tynne skiver med spekeskinke eller pepperonipølse på, ikke en hel skinke liksom! :-)
mamman til to gutter Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Hvis du bestiller pizza fra en pizzarestaurant, så er det noen som legger spekeskinke på etter pizzaen er stekt, så det må du passe på. Hvis skinka er stekt, er det ikke noe problem å spise den, for da er alt som kan være farlig dødt. Legger de på skinka etterpå, så blir den ikke så varm og da bør du ikke spise den. Jeg gjorde den feilen sist, bestilte pizza med spekeskinke og spiste den en gang, gangen etter vi bestilte kom jeg litt før den var ferdig for å hente den og da så jeg at han tok på skinka etter den var stekt, så da lot jeg være å spise den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå