Tyren78-09+12 Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Har hørt at man skal rive av neglene på babyen..men hvordan gjør dere det? Jeg får ikke til...han drar handa til seg med en gang jeg prøver. Er også vanskelig å få tak på de små neglene syns jeg.
Lemonia Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Vi har alltid brukt en negleklipper, altså ikke en saks, men en klipper. Synes det er mye enklere, liker ikke å rive.
Tyren78-09+12 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2009 Nei, syns heller ikke det er noe særlig å rive.. vanskelig å få til er det også. Får prøve med en negleklipper da. Prøve å gjøre det mens han sover..men tror nok han kommer til å våkne
Lemonia Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Det har gått veldig greit å bruke det på gutten vår. Da han var veldig liten brydde han seg ikke, gjorde det gjerne på stellebordet eller den ene holdt mens den andre klippet. Ettersom han har blitt eldre (kanskje fra 5-6 mnd?) har han syntes det er fascinerende å følge med på så han sitter helt rolig med hånden og studerer klippingen, da går det som en lek. :-)
Nagilimia Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Jeg bruker neglsaks, både den som er for barn (butte kanter og den vanlige). Her måtte jeg klippe mye kortere enn det jeg klarte med neglklipper, for ellers bare klorer han seg.
Itsrejk Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Jeg har brukt en liten neglsaks på begge mine gutter. Så lenge de er så små at de innimellom sover på fanget er det et greit tidspunkt å få unna jobben, synes jeg. Kan være greit å ha saksa liggende i beredskap ved godstolen, så slår du til når småen har slukna i fanget ditt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Jeg har også brukt babysaks helt fra starten av- kjøpt på Apoteket:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Jeg har kun klippet neglene til tulla to ganger og nå er hun 8 uker. Den første tiden rev jeg sånn som jeg fikk fortalt på sykehuset. Neglene fliset seg av seg selv, og da fortsatt jeg bare jobben med å skrape med min egen negl på hennes. Gikk kjempefint hos oss. Jeg har vært forsiktig med å klippe fordi det er så "flytende overgang" mellom negl og hud når de er små. Men nå klipper jeg mens hun sover, og det går også kjempefint, bruker vanlig neglesaks, jeg da.
Ceci med snuppe Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Husker ikke når jeg begynte med neglesaksen for barn, men når hun var veldig liten brukte vi neglefil. Helt genialt, var ikke redd for at hun skulle bli skadet i det hele tatt
septemberpiken Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 Klipper med vanlig neglesaks etter at hun har sovnet! Vi forsøkte med en sånn butt saks, men synes den er helt elendig å klippe med, så har med kontroll med min egen.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Jeg biter av henne neglene, har gjort det i 3 mnd nå - det var det jeg fikk beskjed om på sykehuset. Jeg var skeptisk i begynnelsen, men det har gått så greit. En merkelig greie er at hun aldri har blitt sår eller at jeg har bitt for langt ned. Det føles helt naturlig å bite, så rive forsiktig. Dessuten synes jeg neglene blir så skarpe av klippingen.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 13. september 2009 #12 Skrevet 13. september 2009 Enig med Moni, jeg også biter og neglene blir kjempefin, akkurat passe lange og ikke skarpe )
hannetroll Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Her går det i neglefil, av sandpapir-typen. Funker kjempefint!
Gjest Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Då småen var så liten brukte eg å rive neglene, men først måtte eg bite eit lite hakk, slik at dei løsna der dei skulle (ja, somme synest det er ekkelt å putte hendene til ungar i munnen, men sjølv eg er ikkje så kresen, sidan det var min gullunge). Etter som han vart større prøvde vi med neglesaks...men dette var noke herk syntest eg (sjølv om somme gongar gikk det som ein leik). No er det oftast negleklyppar som gjeld..men neglesaksa av og til. Alt etter kva vi har i nærheita. Nestegong prøver vi nok med slike hjelpemiddel tidlegare...
ifie Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Jeg biter litt i ene "hjørnet" også river jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå