Gå til innhold

Steptokokk B (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått påvist dette i svangerskapet ogsom har født og alt gikk bra. Var på kontoll hos lege i dag, og det ble sendt en urinprøve til dyrkning for og finne ut om jeg har steptokokk b, leste om det litt på nettet og ble egetnlig ganske redd, for babyen i magen. så nå må jeg sitte her helt til mandag for og finne ut om jeg har det eller ikke. er 37 uker på vei og så fødslen kan jo starte egetnlig når som helst, men får håpe det ikke gjøre det før jeg har fått svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det samme greie som jeg fikk påvist i dag, tro? Da heter det i tilfelle gbs-streptokokker.

30%av alle kvinner har denne bakterien normalt i livmorhalsen. En sjelden gang kan det gi komplikasjoner.

Har uansett født to barn uten å vite at jeg hadde denne bakterien, det har blitt større fokus på den i det siste.

Skrevet

ja er det samme jeg tenker på, hva blir gjort videre for deg? får du antibiotika? Leste litt om det i dag på nette og, og babyene kan jo få blodfogiftning og hjernhinnebetennelse av denne bakterien, Har du hatt mye urinveisinfeksjonener? dette var også en av årsakene til at man fikk denne bakterien også

Skrevet

Har ikke hatt et eneste ubehag!

Man blir ikke behandlet for denne tilstanden, med mindre man blir febersyk i forbindelse med fødsel. Da får man antibiotika intravenøst.

Men under fødsel skyller man visst skjeden med en eller annen blanding, for at barnet ikke skal bli smittet.

Sjekk denne linken.

www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document%26documentid=18272

Skrevet

okey tusen takk for svar, ble litt roligere nå, så tusen takk. skal lese linken din jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...