Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Loke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt paff da en bekjent sa at sønnen skulle hete det. Smilte og kom med den vanlige frasen: "så fint". Men Loke? Sviker? Løgnet?

 

Mener ikke at barnet tar noen skade av navnet, tvert i mot. Kanskje han gjør det bedre:-) Ble bare overrasket over valget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen som har kalt sønnen for Loke og jeg synes også det var rart med en gang, nå synes jeg det er et stilig navn som ikke alle har.

 

Bra at noen tør å stikke seg ut =)

 

 

Skrevet

Håper de kaller neste barn for Judas da, siden de tydelig ikke mener det har noe å si med betydningen av navnet...

Skrevet

Ikke så begeistret. Norrøne navn er ofte fine, men Loke er ikke akkurat den man assosierer med en hyggelig person.

Skrevet

1. Loke

2. Judas

3. Quisling

 

Blir en gjeng med kjekke gutter;-)

Skrevet

en venninne av meg skal kalle neste hund for beate.. er beate et hundenavn for det?

 

Loke er et kjempefint navn, og det er jo faktisk et fra en norrøn gud, kanskje et navn som ble brukt i vikingtida på mennesker? at hunder heter det er vel et relativt nytt begrep?

Skrevet

Har to venninner som har hver sin gutt som heter Loke. Helt ok, men hadde ikke valgt det til min sønn! :)

Skrevet

Kjære vene! Loke var da for all del ikke en gud. Han var av av jotneætt. Løgnenes far. En sviker.

Skrevet

Hei

Jeg har en sønn som heter Loke, en som heter trym og en som heter odin....

 

Loke er ett fint navn spør du meg

Skrevet

Kysset en gang en som het Loke.. Tror det er det beste kysset jeg noensinne har fått.. *sukk*..

Stilig navn syns jeg, og når man har begynt å bruke Odin på ungene, så hvorfor ikke?

Skrevet

Når man kaller noen for Peter ( som en av Jesus disipler), da er det vel helt ok å kalle noen Judas også? For om du kan din historie, så ser du sammenhengen.

Skrevet

Litt kult kanskje... Men ikke typisk fiiiint

Skrevet

fint for de som valgte det. hvilken rolle spiller det for deg da?har du liksom så mye bedre navn.. alt folk ska blande seg borti...

Skrevet

pff, han var vel halvgud ellerno.. uansett så va han ikkje ei bikkja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...