IngerLiseRmed2barnog1spire Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Noen som har fått påvist dette i svangerskapet ogsom har født og alt gikk bra. Var på kontoll hos lege i dag, og det ble sendt en urinprøve til dyrkning for og finne ut om jeg har steptokokk b, leste om det litt på nettet og ble egetnlig ganske redd, for babyen i magen. så nå må jeg sitte her helt til mandag for og finne ut om jeg har det eller ikke. er 37 uker på vei og så fødslen kan jo starte egetnlig når som helst, men får håpe det ikke gjøre det før jeg har fått svar
kevin+oscar Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 gikk veldig bra for oss forrige gang. ingen sykdomstegn på gutten:-) jeg kjenner flere som har født og hatt dette, hvor man ikke har noe tegn på sykdom etterpå. jeg tror at de nå er så bevist på hva disse streptokokkene kan gjøre at de passer ekstra godt på, og gjør det de kan. Lykke til.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Jeg har denne bakterien. Fikk intravinøst med antibiotika under fødsel og dagen/et par dager etterpå. Gikk helt fint.
:)ettena:) Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 hei, jeg er fjerde gangsfødende og har hatt påvist streptokokk b i de tre siste svangerskapene. med nr to fikk jeg antibiotika i svangerskapet og under fødsel, med nr tre fikk jeg antibiotika under fødsel. denne gangen er rutinene nye sier de på riksen der jeg skal føde så jeg får ikke antibiotika under svangerskapet men om det blir påvist streptokokk b i urinen( ikke underlivsprøve(som de gjorde tidliger)4 uker før fødsel skal jeg få antibiotika. ingen av mine har blitt smittet. mest sannsynlig hadde jeg dette med nr 1 også men da visste vi det ikke og det gikk helt fint. det jeg er nøye med er at de sjekker babayen nøye hos barnelegen på barsel slik at barnet ikke har med seg infkeksjon når vi drar hjem. husker at jeg ble kjempe redd når jeg fikk påvist dette med nr 2, kunne ingenting om det, råder deg til ikke å lese så mye på nettet da blir man veldig bekymret, der står det om de få gangene det gikk galt. 30 prosent av alle kvinner har denne bakterien i underlivet mange føder uten å vite at man har det. dette går bra:) og om babyen din skulle være så uheldig i å bli smittet vil de jo helt sikkert sjekke for dette og babyen vil få rask behandling. det som forvirrer meg er at de gjennon mine barn hele veien skifter rutiner for behandling med antibiotika. vet at land som tyskland og nederland sjekker alle gravide for streptokokk b. i norge gjør man det jo bare om man har hatt det påvist tidligere. på meg oppdaget de det ved en tilfeldighet, pga at jeg hadde litt lysrosa utflod og de valgte å sende inn en prøve. oj oj dette ble lengt. nyt siste rest av svangerskapet. kjenner meg igjen i det å bekymre meg, men jeg prøver å¨dytte de tankene bort.
snart mor til 3 Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 jeg fikk påvist gbs i uke 38/39 ved siste svangerskapet. fikk også utslag på uring som de sendte inn... det er ikke noe å være redd for...det er enkelt for meg å si nå,var livredd der og da pga en stresset lege,men etter å ha snakket med jordmødre ble jeg avslappet... Når fødselen starter for fullt får man intravanøs antibiotika for å fjerne risikoen for å smitte barnet...blir det oppdaget tidligere kan man få anitibiotika under svangerskapet.. Du er derimot såppas langt på vei at du vil muligens ikke få tid til å fullføre en antibiotikakur, så vil tro du også vil få intravanøst under fødselen om du får dette påvist... mitt beste tips er å ikke lese på nettet om dette... de som har størst behov for å snakke om det er gjerne de som det har gådd galt med..du vil derfor ikke da et korrekt inntrykk av det hele.. nå blir du kontrollert og vil bli oppfulgt om det skulle være gbs.... så pust rolig med magen og nyt siste del av svangerskapet mens legene får gjøre sin jobb..snart får du en nyydelig unge i armene dine og du vil glemme alle bekymringene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå