Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Det er 6 eneboliger mellom vårt hus og barnehagen. Er det veldig uforsvarelig at ei jente på 6 ser til et søsken på 3 når jeg peiser bort til barnehagen for å hente et barn der? Tar ca 7-8 minutt. Vi har stort ettplanshus med plen foran og bak. Ingen av ungene har noen sinne gått ut av eiendommen uten en voksen. Huser ligger inntil en rolig vei. Er litt skeptisk og har ikke gjort det før.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Det er UFORSVARLIG å være voksen med barn i skolealder, og ikke være i stand til å kunne hjelpe dem med lekser og rettskrivning fordi man tror at noe skrives: *ulovElig *jævElig *uforsvarElig osv...
Agehya Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Jeg ville nok tatt med meg 3- åringen for sikkerthets skyld. Du kan jo aldri være sikker, og så slipper du å være redd for noe. Men det kommer vel kanskje ann på barna og. Mine er i alle fall for oppfinnssomme til at det hadde gått.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Det var evt. uansett ikke en permanent løsning. Har to uker til termin og har kraftig bekkenløsning. Så jeg må kjøre det lille strekket. Og lille på 3 trasser noe hinsides akkurat rundt det med barnesete. Så det blir tunge løft og torden. Men men, jeg får tåle det..
*1+1=2 små* Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 uforsvarlig vet jeg ikke om jeg vil kalle det, men det er jo ille fort gjort at noe går galt... er bare noen dager siden at en 7 åring klarte å tenne på en sofa i huset og dermed døde hans tre fettere, en kusine og moren...(i tyskland) Det er ikke alltid de små er klar over konsekvensene, men jeg kjenner jo ikke deg og dine barn! Jeg ville IKKE gjort det..men jeg har heller ingen på 3 og på 6, så jeg vet ikke hva man kan forvente av en på 6=)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Det finnes barnefedre som putter babyen i microbølge ovnen også, men jeg vil nå si at det avviker så mye fra normalen at det ikke er med i vurderingen min når jeg lar far passe barnet (forventer ikke grilla unge etter en tur på butikken.) Hadde glatt latt 6 åringen passe treåringen i 10 minutter.
flotteolga Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 ja det er det!!! tar 1 min å sette fyr på huset, du kan bli påkjørt!!!et av barna kan få ett anfall!!! du vet ALDRI hva som kan skje så hvorfor ta sjangsen????
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Jeg har en 6-åring og en 3-åring. Ingen av dem er noensinne alene hjemme uten en voksen. Aldri!
Gjest ->>- Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Hvor tror du egentlig treåringen ligger best an, sammen med mamma som blir påkjørt eller hjemme med en seksåring...?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 RAOTFLMAO (Rolling All Over The Floor Laughing My Ass Off) Typisk dibb damer og ta helt av.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Jeg synes ikke det er riktig å la et så lite barn være alene hjemme, og på toppen av det hele ha ansvaret for å passe på småsøsken. Ting kan skje veldig fort, og da kan det være for sent når du kommer hjem!! Da får du heller ta med deg barnet til barnehagen når du skal hente den andre! "anonym 16.30": Du kan da vel virkelig ikke mene at man ikke skal kunne være foreldre til barn i skolealder dersom man har lese-og skrivevansker? Man er da vel ikke tilbakestående og uskikket til å være foreldre av den grunn? Da er det isåfall veldig mange barn der ute som burde vært hentet av barnevernet..... Tenk før du uttaler deg om noe!! Og en annen ting er at man kan ikke dømme folk for skriveferdigheter her inne på forumet, skriver fort på tastaturet og registrerer ikke alltid at det blir feil i farta! Jeg har ingen problemer med rettskriving, men blir nok MYE feil skriving her inne....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 da må en bestandig la de være alene da????? hallo, bruk hue da,, ler.. flaut det må være å være sååå dum!!!!må vist forklare for deg....... da kommer ikke mora hjem på lenge i stede for noen min... hva gjør 3 åringen hvis 6 åringen skader seg alvorlig??????
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Min 6-åring er uhyre moden og elsker å være hjemme imens jeg er på butikken (jeg er ute i 10 minutter max) eller når jeg henter lillesøster i barnehagen. Vi har en prøve-ordning der storesøster får 5 kroner hver gang hun leker med lillesøster fordi vi trenger hjelp til å aktivisere den lille (under middagslaging etc) Jeg sier ikke at det ikke kommer til å gå galt at hun er alene hjemme. Hun er drillet i at barn skal ligge unna fyrstikker, og hva man gjør hvis det begynner å brenne. Men jeg velger å stole på henne, siden hun har klart seg så bra de gangene vi har prøvd konseptet. Jeg vet heller ikke om konseptet at 6-åringen passer 3-åringen kunne passe for dere, men det kan så absolutt fungere som en nødløsning. Hvis 6-åringen greier å få til å leke på 3-åringens nivå, har de det ypperlig den stunda. Må ikke bli hysteriske heller. Jeg begynte på skolen som 6-åring og hadde nøkkel om halsen fra første dag. Det gikk jo fint med de fleste av oss da! Ungene får nesten for lite ansvar nå for tida..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Jeg ser ikke noe problem med det dersom du mener barna dine er modne nok til det. Det vet jo bare du. Og alle dere dommedagsprofeter, skulle tro det var regelen at NOE gikk galt hver gang man så mye som snudde ryggen til, eller beveget seg utenfor døra uten ungene. Slapp av liksom! Tillit under ansvar vokser barna på, deres curlingunger kommer aldri til å klare seg på egne ben. Når er de liksom klare til å være alene da? Når de er myndige?! Ting kan skje da også...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 Jepp, det er farlig å leve, man kan dø av det! Og det er faktisk sant, har sett det med egne øyne
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #16 Skrevet 10. september 2009 Helt enig med de to siste her .Unger i dag får alt for lite ansvar og frihet under ansvar .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå