løven81 Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Dere som har tatt modningsakupunktur og født; Hvordan opplevde dere det? Hvordan var fødselen? Har dere evnt. født tidligere uten å ha tatt akupunktur? Var det forskjell? Er det sånn at man liksom "trigger" naturen litt ved å ta akupunktur, sånn at fødselen kan bli annerledes?
løven81 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2009 Dytter til denne jeg..... Er det ingen som kan dele erfaringer med akupunktur? Jeg er i uke 35 nå. Lurer på å sjekke ut dette.
Nine:) Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hei du! Jeg fikk det med andremann:)) Begynte med ett par nåler første gang, skulle begynne forsiktig sa jordmora. Da var jeg 36+5. Men det ble jo med den ene gangen også da...... Fødte på dagen 3 uker før termin:) Med andre ord to dager etter akupunkturen.. Aner ikke om det hadde noe å si, men kanskje. Vil iallefall anbefale akupunktur under fødsel:)) Første barnet gikk jeg fire dager over med.. Og nå er det for tidlig og si Det er vel verdt et forsøk, syns du ikke? Jeg vil iallefall prøve igjen. Ikke for å føde fortidlig, men for de andre positive tingene:))
Turtelduen Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hei! Jeg har født to ganger hvor jeg begynte med modningsakupunktur ca uke 36/37. Første gang tok han mer og mer i for å få fødsel i gang og tredje gang fikk jeg rie der og da. Og det fortsatte ut kvelden. Nest morra var ungen kommet. Tok bare 3 timer med skikkelig rier og fødsel gikk kjempe fint! Mye lettere, jeg har sliti med at jeg ikke var moden (hadde 3 cm igjen av livmotappen da jeg kom på sykehus etter 6 timer med rier hjemme med de tidligere fødslene) før. Men ikke den gangen og ikke sist gang heller. Sist så gikk fødsel som smurt. 5 timer fra det startet til baby var ute. Kjapp og enkel fødsel. Absolut å anbefale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå