Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tatt modningsakupunktur og født; Hvordan opplevde dere det? Hvordan var fødselen? Har dere evnt. født tidligere uten å ha tatt akupunktur? Var det forskjell? Er det sånn at man liksom "trigger" naturen litt ved å ta akupunktur, sånn at fødselen kan bli annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter til denne jeg..... Er det ingen som kan dele erfaringer med akupunktur? Jeg er i uke 35 nå. Lurer på å sjekke ut dette.

Skrevet

Hei du!

Jeg fikk det med andremann:))

Begynte med ett par nåler første gang, skulle begynne forsiktig sa jordmora. Da var jeg 36+5. Men det ble jo med den ene gangen også da...... Fødte på dagen 3 uker før termin:) Med andre ord to dager etter akupunkturen..

Aner ikke om det hadde noe å si, men kanskje.

Vil iallefall anbefale akupunktur under fødsel:))

Første barnet gikk jeg fire dager over med.. Og nå er det for tidlig og si ;)

Det er vel verdt et forsøk, syns du ikke? Jeg vil iallefall prøve igjen. Ikke for å føde fortidlig, men for de andre positive tingene:))

Skrevet

Hei!

Jeg har født to ganger hvor jeg begynte med modningsakupunktur ca uke 36/37.

Første gang tok han mer og mer i for å få fødsel i gang og tredje gang fikk jeg rie der og da. Og det fortsatte ut kvelden. Nest morra var ungen kommet. Tok bare 3 timer med skikkelig rier og fødsel gikk kjempe fint! Mye lettere, jeg har sliti med at jeg ikke var moden (hadde 3 cm igjen av livmotappen da jeg kom på sykehus etter 6 timer med rier hjemme med de tidligere fødslene) før. Men ikke den gangen og ikke sist gang heller.

Sist så gikk fødsel som smurt. 5 timer fra det startet til baby var ute. Kjapp og enkel fødsel. :)

Absolut å anbefale!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...