Gå til innhold

Flaskenekt, what to do??? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille persille har fått flaske om kvelden siden hun var 1 mnd. Har alltid kost seg med flasken så mye at vi i perioder har hatt puppenekt. etter en lang slik periode med puppenekt, lite melk og styr har hun nå blitt helt avhengig av puppen!

Vil ha pupp hver 2. time hele dagen og 1-2 ganger pr natt. Jeg kan ikke dra en plass uten henne og hun blir krakilsk når hun blir tilbydd flaske, samme om det er av meg eller far. Har ikke byttet flaske, hun har brukt samme siden hun ble født. Ikke vil hun ha sutt lenger heller, bare tygger på den og spytter ut. Begynner å bli temmelig slitsomme dager og netter og kjenner at jeg har lyst til å bare dra bort og la far ta hele greia. Han på sin side mener at ikke jeg skal gi henne mat før hun tar flaska. Forsøkte å ikke gi henne bryst før hun tok flaske igår, men etter 6 timer måtte jeg kapitulere, kan jo ikke la henne gå uten mat heller!

Idag skal jeg forsøke å dra ut av huset og la bestemor prøve, må liksom få det til snart, er ikke så lenge til jeg skal tilbake i jobb. Og har jo lyst til å kunne komme meg ut av huset uten barn en gang iblandt, trenger virkelig en tur til frisøren kjenner jeg!

Noen som har noen gode råd å komme med? Hun er forresten 5 mnd.

Hilsen sliten, snart dehydrert mor:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke noen store tips, men hva med å begynne flasketilvenningen på nytt? Bytt pupp med flaske når hun ikke er så sulten, og gi henne en flasketut som er lett å drikke fra (flere hull, altså). Kanskje hun synes det er blitt for tungt å dra ut melken?

Hvordan gikk det med bestemor?

Skrevet

Det gikk absolutt ikke med bestemor, satte meg på verandaen for å være uten for synsvidde - men lille hylte som besatt. Etter 10 min gav vi opp.

Etter dette kom jeg på et tips jeg fikk av hs i en av puppenekt periodene hennes, gi paracet. Jeg har sittet her med dårlig samvittighet i hele kveld, for 15 min etter tabeletten tok hun flaska som bare det. Lille snupp hadde vondt!!!! Stakkars liten. Ble pupp på sengekanten og masse kos ikveld, har så vondt av lille jenta mi! Er nok tenner på vei som lager ubehag i munnen når hun suger på flaska. Så vi får la flaska ligge en stund, er ikke bare lille som er sta - hun hadde faktisk en god grunn:)

Skrevet

Stakkars liten ;-) Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Er ikke lett å vite med disse små. De endrer jo på rutinene sine hele tiden alikevel, synes nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...