Gå til innhold

Hvor mye gir dere for i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva vi skal legge oss på i pris..

Si hva dere bruker da, så har jeg en pekepinn.

Skal i middag, har hjulpet til endel i forberedelsene, samt at jeg skal bake to kaker. Spiller det inn på noen måte? Jeg vet egentlig ikke hva folk tenker, sambo som mente det måtte telle som litt "gave", så da spør jeg her. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier altid å bake kake, men ser på det som en vennetjeneste og ikke gave. Pleier å gi mellom 500- 1000 kr, alt etter hvor gode venner el nære familie er:-)

Skrevet

2000 om en av oss er forlover eller det er nærmeste familie (søsken) som gifter seg

800 - 1000 om det er slekt/venner og vi skal i middag.

500-700 om vi kun hadde vært invitert til kaffe/fest.

En liten gave/blomster til rundt 200 +/- om noen kjente gifter seg uten at vi er invitert.

Uansett, vi ser mer på gaven og om det er noe som passer dem og de blir glade for enn prislappen. Vi fikk gaver av svært variabel verdi til vårt bryllup, og mange av de rimeligste er de vi likte best og har brukt mest. Teller mye å finne en gave som er "akkurat riktig" til mottakeren :-)

Regner ikke kaker som en del av gaven. Skal noen jeg kjenner gifte seg tilbyr jeg meg alltid å lage kake, og regner det ikke som gave. Den lille prislappen en kake har teller jeg ikke med.

Skrevet

Sånn tenker jeg også, vokst opp på landet der "alle hjelper alle" :)

Skrevet

Bakingen ser jeg på som tjeneste, ikke gave :)

Kommer jo an på hvem det er til å.... Til søsken har vi gitt 2-3000 kr, nære venner eller annen familie... 500 - 1000 kr :) Naboer o.l. vi egentlig ikke har noe omgang med, 2 - 300 kr (da vi ikke er bedt te festen/selskapet)

Skrevet

Ok, virker som vi tenker ganske likt. Alt mellom 500-1000 tenker jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...