Knotten & lille persille Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Lille persille har fått flaske om kvelden siden hun var 1 mnd. Har alltid kost seg med flasken så mye at vi i perioder har hatt puppenekt. etter en lang slik periode med puppenekt, lite melk og styr har hun nå blitt helt avhengig av puppen! Vil ha pupp hver 2. time hele dagen og 1-2 ganger pr natt. Jeg kan ikke dra en plass uten henne og hun blir krakilsk når hun blir tilbydd flaske, samme om det er av meg eller far. Har ikke byttet flaske, hun har brukt samme siden hun ble født. Ikke vil hun ha sutt lenger heller, bare tygger på den og spytter ut. Begynner å bli temmelig slitsomme dager og netter og kjenner at jeg har lyst til å bare dra bort og la far ta hele greia. Han på sin side mener at ikke jeg skal gi henne mat før hun tar flaska. Forsøkte å ikke gi henne bryst før hun tok flaske igår, men etter 6 timer måtte jeg kapitulere, kan jo ikke la henne gå uten mat heller! Idag skal jeg forsøke å dra ut av huset og la bestemor prøve, må liksom få det til snart, er ikke så lenge til jeg skal tilbake i jobb. Og har jo lyst til å kunne komme meg ut av huset uten barn en gang iblandt, trenger virkelig en tur til frisøren kjenner jeg! Noen som har noen gode råd å komme med? Hun er forresten 5 mnd. Hilsen sliten, snart dehydrert mor:-)
CrazyCat Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Vi har hatt lignende problemer. Gutten nektet å drikke av annet enn puppen og jeg kunne derfor aldri være borte fra ham mer enn 3 timer i slengen. Vi prøvde å la det gå lang tid mellom måltidene for å se om han drakk av flaska da - men nei. Vi prøvde å bytte til andre flasketyper - men han drakk fortsatt ikke. Ikke hjalp det å bytte ut den som matet heller. Da han var 10 mnd gammel så mista jeg melka av diverse årsaker. Da ble vi ganske desperate og prøvde alt om igjen. Vi prøvde også å gi ham tutekopp. Den eneste måten vi fikk drikke i ham på var vi skjei. Vi ga ham også så mye væskeholdig mat som mulig. Grøten ble spedd ut til nesten å være flytende og han åt mye fruktpurrê og etterhvert yoghurt. Månedene gikk. Vi var også en tur til legen, men siden gutten ikke hadde tegn på dehydrering mente han at dette ville løse seg selv dersom vi bare fortsatte å gi ham mat med mye væske. Først da gutten nærmet seg 1,5 år tok han tutekoppen! JIPPI! Men da kun med eplejuice. Melk er han fortsatt ikke glad i (Han er 3 år i dag). Så... jeg har egentlig ikke så mange gode råd å komme med, men her er ihvertfall en oppramsing av det vi prøvde: - bytte flaske/smokk - la andre mate (far, bestemor, venninne etc) - andre typer melk? Får barnet morsmelk i flaska? Hvis ikke ville jeg prøvd andre merker morsmelkerstatning. - premature får ofte drikke av liten kopp/glass. Da helles melka rett inn i munnen. - klarer dere å lure henne? Legg henne til brystet og bytt puppen med flaska i et uoppmerksomt øyeblikk. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå