AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Flere som har det? Jeg er 21+0 i dag og det går javnt på med kynnere her, enda jeg er hjemme i dag. Eneste jeg har gjort av litt ukloke ting er en tur opp på loftet (lavt under taket) og dratt ned en sekk babytøy.. Med bekkenløsning var ikke det spesielt godt, men følte det var noe jeg måtte gjøre for å gå igjennom og se om det fantes noe blant alt det rosa, som kunne brukes til gutten i magen.. Er det ikke bra med for mye kynnere, hvor mye er for mye? Hadde en blødning på fredag som ble sjekket, og hadde ul. som viste alt bra, men må si at jeg ikke liker dette så godt.. Tenker jo på for tidlig fødsel og det som verre er..
klar for 3? Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Er omtrent akkurat like langt som deg og jeg har også mye kynnere, men kommer spesielt når jeg gjør for mye. Som i går da jeg hadde vært på kurs og alle skulle hjelpe til å rydde. Syns det er litt vanskelig å be om prinsessebehandling bare fordi jeg er gravid (spesielt når jeg ikke kjente så mange fra før) så jeg begynte å rydde stoler. Det var ikke noe godt. Satt hjemme i går kveld og hadde ikke blitt overrasket om fødselen hadde startet da. Jeg har heldigvis ikke blødd noe da, men må lære meg å ta det med ro. Satser på at vi klarer å knipe igjen noen måneder til:)
Liv og røre Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Jeg er i uke 20 og har også begynt å få jevnt med kynnere, spesielt når jeg stresser... og det gjør jeg vel alt for mye med full&travel jobb, 3 unger å følge opp hjemme, samt alt annet jeg ikke klarer si nei til... Hadde mye kynnere sist også, fikk tilbud om sykemelding, men takket nei da også. Blir likevel veldig usikker på hvor mye disse kynnerne påvirker det lille knøttet i magen...
idaskalblimorfor1gang Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 jeg er 24 uker til onsdag, og har også kjent kynnere i en 2 ukers tid, men er ikke ofte da.. Spurte jordmor og hun sa det var normalt så lenge ikke det var ofte.
Føken siruppsnipp Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 jeg har også kynnere, noen dager mer enn andre. Jordmor lurte på hvor mye er mye...om jeg hadde flere enn 8 ganger i timen. det var helt normalt og ufarlig for baby og mamman, bare livmor som trener til fødsel. Men 8 ganger i timen er nok mye forsto jeg, så har du det hadde jeg kontaktet jordmor.
b77h Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Jeg spurte også gynekolog i går pga sterke menssmerter i mage og rygg + noe kynnere de siste ukene ( er 20 uker i morgen). Hun sa at kynnere var helt normalt, så lenge de ikke kom regelmessig og veldig ofte - sånn at det ligner rier. Ellers så tenker jeg at det er bedre å be om litt prinsessebehandling + ta i mot sykemelding når legen anbefaler det - enn å angre etterpå at man kanskje ikke tok nok hensyn. Spesielt når legen anbefaler det.
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Fant dette på nettet. Tenkte att det kunne være nyttig.. En enkel tommelfingerregel er: Hvis du klarer å sovne fra sammentrekningene, er det ikke rier! Kynnere (og etter hvert også rier) kommer gjerne etter energisk fysisk trening, orgasme eller bryststimulering. Også partnerens sædvæske kan framprovosere kynnere. Ønsk kynnerne velkommen – de er normale og sunne tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel. Og de er der gjennom hele svangerskapet, også når du ikke kjenner dem. Hvis sammentrekningene øker i intensitet og blir uvanlig kraftige, varer lenge og/eller følges av smerter i rygg, mage eller bekken, kan det være rier du opplever. Er du i tvil om du har kynnere eller rier, skal du ta kontakt med jordmor, lege eller fødeavdeling.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 16. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2009 Hmm. jaja, får bare tenke at de er velkomne da. Greit med litt trening av livmora, da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå