Gå til innhold

Går opp en kilo i uka nå.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste fire ukene har jeg gått opp en kilo i uka! Hvordan er det mulig da? er 36+5 idag og blir en smule stressa på å tenke på at det kanskje renner på fem kilo til før gutten melder sin ankomst. så langt har jeg gått opp 12 kilo, som jo er helt ok. men en kilo i uka er drøyt synes jeg. Og jeg har ikke vannansamlinger ennå, ringene sitter fortsatt løst. Jeg spiser og trener som vanlig, så dette skjønner jeg lite av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flere av oss, plutselig har jeg lagt på meg masse på kort tid:(

Vi må nok bare leve med det:P

Er 35+0 i dag og har gått opp 10kg...hvis det fortsetter slik rekker jeg å gå opp 15kg innen termin, å for en glede:P

Skrevet

huff ja, føler det på samme måte.. Det stod liksom "stille" en stund i 2 trimester men nå er jeg 32+1 og det bare detter på føler jeg. Sambo mener det sikkert bare er vann.. he.he.. Hadde det vært så vel:) kommet ca 9 kg til nå og jeg forsøker virkelig og ikke putte i meg alt mulig. Går masse tur etc. Ja, ja hadde jeg ikke gjort en innsats hadde jeg vel hatt mye mere "vann" i kroppen da ;)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har gått opp 20 kg, er 34+3, og har hatt en halv kg i uka siden uke 20, men plutselig har jeg begynt å gå ned i vekt?! Det skjønner jeg i hvert fall ingen ting av!

Skrevet

Man legger på seg i rykk og napp :-)

I perioder har jeg gått opp 1 -1,5 kilo i uka, for så å ikke legge på meg noe en stund, og nå på slutten har jeg til og med gått NED i vekt!

Så lenge du spiser sunt, variert og beveger deg når kroppen og overskuddet tillater det er det fint lite du kan gjøre fra eller til, annet enn å lene deg tilbake og stole på at kroppen din vet hva som er best for deg :-)

Vann i kroppen setter seg ikke bare i fingre og ben forrsten, man får økt væskeansamling i vevet i kroppen generelt så at ringen passer trenger ikke bety du ikke har samlet på deg litt vann, altså :-)

Skrevet

Jeg fant ut en uke her at jeg hadde gått opp gjennomsnittlig 1/2 kg per uke. Gikk opp 18 kg, så nå at jeg har gått opp en kg til, 19 kg i alt. Men det siste kg har jeg lagt på meg i løpet av en mnd:) Så det kan stagnere eller gå saktere. Håper jeg bare legger på meg 1 kg til, og at jeg ikke havner over 20. Det renner av etterpå dere, ingen grunn til bekymring;) Vi skal jo trille masse!

Skrevet

Samme her.Jeg har gått opp ca 1 kg i uka siste mnd. Men synes ikke det er noe pes for jeg spiser og trener normalt og tenker at kroppen gjør som den skal:) Har til nå gått opp 13 kg og synes ikke det er så aller verst.Tror jeg er en av de som får kg på slutten siden jeg la på meg så lite i begynnelsen.

Skrevet

Jeg også legger på meg 0.5-1 kg i uka nå. Ihvertfall har jeg gjort det den siste måneden. men det er jo nå babyen vokser i vekt(selv om det er gjennomsnittlig "bare" 200 gr i uka) Dessuten er det jo ikke uvanlig at man begynner å få litt mer vann i kroppen nå mot slutten.

Frem til for en måned siden hadde jeg bare gått opp 2-3 kg. Nå har jeg gått opp nesten 6. Er jo egentlig ikke mye da, men det kom så brått på :)

Akkurat 1 mnd til termin idag :)

Så skal det sies at de siste ukene har jeg blitt skikkelig snophungrig. Det tar helt av på sjokoladefronten!

Skrevet

hos meg kom kg i 2 trimester. Jeg har lagt på meg 10 kg til sammen og er i uke 40 nå. Har gått opp 2 kg siden juni, så det er ikke så ille. Men jeg synes det var kjipt i mnd 4-6 når kg bare strømmet på. Så det virker jo som det går litt i bølger dette med å legge på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...