Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg har ingen jobb å gå tilbake til etter perm og har derfor krav på dagpenger. Kravet da er jo at man kan skaffe barnepass til barnet på dagen... Jeg ønsker ikke å sende barnet i bhg el.l. før neste høst og har ingen til å passe barnet hvis en jobb dukker opp. Men.. Det er jo ingen som vil ansette en person som ikke ønsker jobben? Så hvis jeg mottar dagpenger mens jeg går hjemme med lille kan jeg jo bare gi et dårlig inntrykk på et evt intervju??
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Ja, det kan du. Men du vet at NAV kan ringe å sjekke? Som arbeidsledig må du skrive opp de jobber du søker på og hvilke jobber du har vært på intervju. De kan stoppe dagpengene om de skjønner at du "jukser" deg til trygd
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Ja, det skjønner jeg selvsagt. Er uansett snakk om en relativt kort periode... (OM jeg i det hele tatt gjør det). HI
Gjest Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Dette er ikke bare sleipt, men ulovlig i tillegg. Jeg kan ikke fordra trygdesvindlere, og hadde jeg kjent deg, hadde jeg anmeldt på flekken dersom du hadde gjort dette ... Nav har jobbsøker kurs på sine nye jobbsøkere, som varer i ca 4-5 uker, så håper du blir innkalt på det asap etter du melder deg ledig. --> Om du gjennomfører denne ulovligheten da. Om du finner ut at dette ikke er greit, har du krav på kontant støtte, dersom du vil være hjemme med gullet lengre enn den betalte permisjonen : D
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Slapp av, var mer en teori enn en reell plan.. Var en jeg kjenner som kom med kommentaren, men jeg har i grunn tenkt til å løse penge spørsmålet på andre måter.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 det gjorde jeg, gikk hjemme uten barnepass. så ringte nav å ville ha meg på 6 ukers kurs... hvis jeg sa nei mista jeg kr.... så det måtte jeg , da tok far ut perm.. i jobb nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå