Gå til innhold

Nå går det fort...


olle-bolle

Anbefalte innlegg

...og jeg har tusen ting å gjøre! Ventetida blir ikke like lang når man har to fra før. ;o) Ks om 5 uker, men veldig glad jeg er ferdig med seng, vogn og klær. Har lyst til å vaske ned hele huset, men må innse at det ikke går. Alt går i slow motion. ÆÆH, blir gal! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes tiden går fort, men samtidig sakte...

Forstå det den som kan :)

Selv har jeg kastet inn håndkleet for egne prosjekter, med ubrukelige fingre pga stivhet og prikking (carpal tunnelsyndrom), så jeg setter bare andre i gang med ting jeg vil ha gjort.. ;) Så nå skal mannen få opp noen hyller og en rullgardin, og så må vaskehjelpen vår finne en dag hun kan vaske ned hele huset og pusse vinduer... Det høres kanskje snobbete ut med vaskehjelp, men er helt nødvendig!

Vi må rydde før hun kommer (så da blir det gjort) og det blir ingen diskusjon om hvem som skal gjøre hva eller hvem som gjør mest i huset :) Fullstendig likestilling mao... Og vi jobber 100% begge to, så det er helt herlig å komme hjem til rent og pent hus som lukter grønnsåpe :) Billig luksus! Og jeg anbefaler det på det varmeste.. Dessuten hater jeg husarbeid..

 

Og dere gravide som har små barn, jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å fikse alt! Hus, jobb, barn OG graviditet!! Fantastisk! Mannen min planlegger allerede nr to, mens jeg begynner å tvile på om tulla i magen noen gang får søsken..hi, hi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he...vi fikser nok ikke alt nei. Alltid noe det går utover. Så en vaskehjelp hadde ikke vært å forakte gitt, for her er det husvasken som nedprioriteres. Har heldigvis to søte gutter som er flinke til å holde orden. 4-åringen sorterer leker og 7-åringen rydder, støvsuger og tørker støv på rommet sitt selv. Så hjelper de meg å plukke opp ting fra gulvet;o). Så når jeg har en ledig stund er det barna som får den... Men Mamma og Svigermor skal hjelpe meg med hovedrent før babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som får hjelp av mor og svigermor :)

Begge de kommende bestemødrene her bor langt unna og de er også reumatikere, så godt vi har vaskehjelp! Men de kommer hit til hovedstaden rundt tiden for termin, så det er kjempekos!

 

Så flinke guttene dine er til å hjelpe! Hva slags belønning lokker du med? ;o) Kjempegodt tegn at de synes det er greit å hjelpe mammaen sin, da ;) Det lover bra for fremtidige svigerdøtre!

 

Mannen min fikk sjokk i går da jeg sa at om under 3 uker så er han pappa! Hi, hi... Tror han synes tiden går farlig fort nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Nei disse pappaene følger ikke helt med bestandig. ;o)

Når det gjelder gutta så har jeg vært veldig konsekvent med at det er faktisk ikke bare Mammas jobb å rydde og vaske. Og unger har jo så enormt med energi! Gøy å bruke det til noe fornuftig.:o) I tillegg er det belønning nok at det er moro å leke på et ryddig rom. Men lørdagen er "deres" dag da, hvor de spiser godteri til frokost,har fri TV og kleskode er truse. Tror rutine er hemmeligheten hos oss. Men det har krevd enormt med energi! Pappaen deres har vokst opp med den "gamle skolen" hvor Mor steller hjemme og Far leser avisen...Syns det er viktig at unger lærer tidlig om å gi og ta og at alle har et ansvar! Rett og slett! Litt engasjert skjønner du ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...