chill+enda en til Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Gutten min er 2,5 år, og har ikke fått de bakerste jekslene enda. Ifølge brosjyren fra helsestasjonen så skal disse tennene komme når barna er 23-26 mnd. Nå er han da 30 mnd, og de tenna har jeg ikke sett snurten av gitt. Han var sein med å få første tanna også, 11 mnd når første poppet frem. Noen andre som har barn som har fått tennnene seint?
Raych Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Minstejenta vår er 25 mnd og hun mangler alle hjørnetennene, pluss en fortann (den ved siden av fortanna nede) og de siste 4 jekslene (4 årsjekslene). Hun har fått alle 2 årsjekslene, så det ser litt dumt ut med det store åpenrommet mellom fortennene og jekslene, hehe. Det vil si at hun mangler 9 tenner nå før alle melketennene er ute.... Hun var 1 år før første tanna kom.
mamman til to gutter Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Sønnen min er 26mnd og mangler fortsatt 2 av jekslene. Han har også vært litt sen med å få tenner, så jeg regner med at de kommer etterhvert. Datteren til en venninne hadde fortsatt ikke fått alle jekslene når de var på første kontroll hos tannlegen (og det er vel når de er noe over 3år?) og tannlegen hadde kommentert det, men når tannlegen fikk vite at hun fikk første tann når hun var 13mnd, så syns hun det ikke var noe rart likevel.
chill+enda en til Skrevet 10. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2009 Da er det nok en sammenheng der ja Blir spennende å se når lilllesnupp får sine tenner. Hun er straks 6 mnd, og der er det heller ingen tegn til noe enda. Sønnen til min kusine, derimot, er knappe 5 mnd, og der er to tenner på plass allerede. Litt "rart" at det er så stor forskjell. Hverken mannen eller jeg var spes seine med tenna kan jeg lese. Var visst 7-8 mnd begge to
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Etter 2års jekselane kjem 6års jekselane, er ingenting som heiter 4år jekselar...... Mine ungar har fått tennar seint, 9 og 10mnd gammle. Dei hadde alle 20 tennane når dei var rundt 2år, gutten min tidligare enn jenta mi for ho var litt over 2år nå dei kom. Gutten min er 5.5år nå og har fått fram den første 6års jekselen sin
-MtG- Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Jeg tror det har sammenheng med om de er tidlig eller seint ute med å få tenner generelt. Her fikk storebror 2-årsjekslene 3-4 mnd før han ble 2 år. Han fikk de første tre tennene sine når hanvar 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå