Ronja80.mor til 2 Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Hvis dere ser på dette studiumet: http://hivolda.studiehandbok.no/hivolda2/content/view/full/14003 Hva tilsvarer det i allemlærerutdannelsen, vil man kunne få det godkjent som 4.år f.eks?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Hvor mange studiepoeng har du av RLE i grunnutdanningen da? Om du har 15, er det jo halve årsstudiet..
Ronja80.mor til 2 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2009 60 studiepoeng. 15 er vel bare deltids halvtår. Jeg har fulltids heltår.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Unnskyld. Har ikke vent meg helt til dette med studiepoeng. Da jeg studerte var det vekttall.. 30 studiepoeng, mente jeg,... Det har du vel i grunnutdanningen din? RLE 1?
Ronja80.mor til 2 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2009 Jeg har ikke tatt det enda, så er så usikker her. Men det står jo at man etter endt et års studie kan undervise i RLE ved grunnskolen. Men om det tilsvarer da de 20 studiepoengene allmenlærer har i 1. og 2 klasse, eller om man får godkjent alle 60 studiepoengene som fullverdig valgfag i 4 klasse, det lurer jeg på da ? Hmmm har spurt høyskolen om dette også, men tar litt tid å få svar der, ofte kjappere her inne
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Jeg tror ikke du får godkjent alt som et fjerde år i og med at deler av årsstudiet er obligatorisk i grunnstudiet.. Men det finnes mange måter å bli lærer på.. Hva med å ta noen årsstududium, et mellomfag og ped i tillegg.. da blri du jo lærer også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå