Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 samboers psyke svinger noe enormt, har gjort det siste 3 årene, når han er i form har vi det topp, mens på det værste er det helt jævlig... utrolig slitsomt, jeg blir på en måte med ned isteden for å dra han opp, føler det er ingenting jeg kan gjøre. Så snur det plutselig og vi har det bra. jeg har vurdert mange ganger å gå. HAn går å får hjelp men ingen endring. går også på medikamenter, HAn har nesten aldri vært borte fra jobb, har en lang utd og er en ressurssterk mann noen med samme erfaringer.. har ingen å snakke med om dette
Tante Blås Squaw Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Gubben er takk og lov frisk, men jeg har selv hatt depresjon og angst. Jeg gikk i samtaleterapi og tok antidepressiva, med veldig godt resultat. Det eneste rådet jeg har å gi deg er at dere må snakke sammen hver eneste dag. Ikke la ham prøve å fikse dette alene (ettersom du skriver at han er en ressurssterk fyr, regner jeg med at han er vant til å løse problemer uten å be om hjelp, og ser det som et nederlag å ikke få det til). *stor klem*
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Jeg vet alt om å leve med en psykisk syk person og det er enormt slitsomt.. Rdet over her om at dere må snakke sammen er godt nok, men pass på at du ikke blir psykologen hans.. Det kommer til å slite deg ut. La agfolk ta seg av det.. Jeg har ikiek vært gift/samboer med en psykisk syk, men er oppvokst med en far som er det.. Min mor holdt ut i mange mange år før hun måtte gå fra ham... Men han ville ikke ha hjelp, da.. Så det er veldig annerledes.. Ønsker dere lykke til. det trenger dere.. Håper det går dere godt..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Han får jo hjelp men det "hjelper" jo ikke... begynner jo å tro selv at det ikke kommer til å bli bra, noen han selvsagt tror. han er verdens flinkeste pappa, men syns det er så trist at han ikke klarer å glede seg over det. og jeg tenker jo på hvordan det vil bli når barnet vårt blir større
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå