Gå til innhold

Sparer dere på mye barneklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså pakker ned ikke sparer som i penger. hehe Jeg klarer nesten ikke å kaste eller gi bort noe. Blir bare stående å grine. hehe Utrolig følsom om dagen. (skulle tro jeg var gravid igjen :P) Så jeg prøver å pakke ned det som er viktigst, men er vanskelig. Hvor mye sparer dere på? Jeg har allerede en stor kasse med vanlige klær og en hel kasse med yttertøy:O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kastet sko, de kan/skal ikke arves, men alt annet er pakket ned og spart. Nå skulle jo vi ha flere barn, og viser seg at det blir ei ny jente, så da kan det meste brukes om igjen. Etter den tid skal jeg dele ut i øst og i vest, for da er det slutt med barn. Sparer nok på noen plagg som er ekstra fine/jeg blir glad i, det er gøy for barna å ha når de blir voksne og mødre selv!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg sparer på det jeg har kjøpt selv, og veldig mye av det vi har fått som var nytt. Det vi har arva har jeg gitt til fretex og slikt. Ting som "den første...." whatsoever, sparer jeg på. Er dårlig på å kaste jeg også, men bør innfinne meg med at jeg kanskje ikke skal ha flere barn snart :)

Skrevet

Jeg sparte på alt etter nr 1, og alt etter nr 2, og alt etter nr 3, og alt etter nr 4. Du kan tro det rant over her, eldste er 15 år nå.

Vi har tatt et megarøsk her siste ukene og har fått bort ca 25 svartsekker, + at mye er gått i søpla. Og mer klær finnes det, må rydde litt til.

Jeg nevnte kanskje ikke at alt etter nr 5 gått ut av huset etterhvert som det blir for lite.... Orker ikke mer overflod av klær nå.

Skrevet

Jeg har laget "minneboks" med bittelitt av klærne, men resten er lagt i store sekker sortert på str.. Og deretter er de blitt delt ut til folk rundt meg, jeg har sagt at det er fintt om jeg får tilbake det som ikke er utslitt. Og da har det ofte kommet med mere til i sekkene. Og så er de lånt videre igjen.

Men tar kun vare på typ hjemreisesettet og noe av det som er blitt strikket til de osv.

Skrevet

Det aller minste i feks str 56 har jentene fått og bruker som dukketøy. Ett par veldig nostalgiske ting som strikket tøy, bunader og ett par søteste søte kjoler, har jeg tatt varepå. Det er en kvart pappeske.

Resten har jeg gitt bort og noe av det jeg ikke har gitt bort eller fått tilbake, kommer jeg til å selge/ levere til frelsesarmeen el.l

Jeg har to barn og har ikke planer om flere barn, dessuten så jeg at når familien kom med klær som var 20 år til meg når jeg ventet førstemann, så var det minimalt som falt i smak for meg nå, med unntagelse av litt strikketøy og bunader. Det holder seg ikke særlig like flott etter 20år på loftet, så antar mine jenter vil kjøpe det meste nytt når de får barn om en 20års tid. Da gidder jeg ikke bruke opp den minimale lagringsplassen jeg har på noe som ikke kommer til å bli brukt igjen.

Skrevet

Jeg sparer på klær som er kjønnsnøytrale, som ser pene ut og noen som jeg likte veldig godt fordi de var praktiske eller spesielle! Hiver det som er slitt og nuppete (sokker, strømpebukser og en del bodyer). Det andre gir jeg bort.

Skrevet

Etter storesøster sparte jeg på alt. Men det ble jo mange søppelsekker + kasser etter bare et par år. Har gitt bort det meste nå, men sparer på klær som er litt ekstra fine. Siden vi snakket om nr.3.

Nå når jeg bor i en liten leilighet, og alt som ikke skal stå fremme, må stues på mitt rom, gir jeg bort det aller meste og selger dresser og jakker ol.

Veldig mye av det som blir brukt når de er så store 4 og 2 blir jo utslitt også, så ikke så gøy og ta frem hvis jeg får flere. Det er mer det tøyet som er veldig fint og som jeg husker som sååååå nusselig og søtt og slik hehe =)

Skrevet

Vi tar jevnlige oppryddinger og gir til Fretex. Plagg som ahr en spesiell betydning, sparer vi i tilfelle vi får flere unger etterhvert :o)

Skrevet

Folk tenker forskjellig tydeligvis:) Vi har ikke plass til å spare på alt så noe må vekk men vi tror vi får jente neste gang så alt det som minner meg mest om jenta mi må jeg ha selv. Jeg får prøve å sortere ut noe. Men er visst noen som er verre enn meg ovenfor her. hehe

Skrevet

Hvis du har planer om flere barn, ville jeg spart alt som var brukanes.

Etter barn nr 1 fikk vi barn nr 2. Det ble samme kjønn og vi fikk brukt opp igjen alle klærne. Kjempe smart, ikke minst økonomisk.

Nå etter barn nr 2, er vi ferdig med barnefødsler og da er det ikke poeng å spare på så mye mer lengre.

Skrevet

Vi har tenkt oss flere, men det er begrenset med lagerplass her. og vi syns det er bedre at noen andre får bruke klærne nå, enn at de skal støve ned i kottet ;o)

I vennekretsen er det vanlig å arve av hverandre, så jeg er ikke redd for at pengene skal fly så voldsomt om vi skulle være så heldige å få flere unger.

Skrevet

Har begynt å pakke bort endel her nå etter 2 unger. Men tar bare vare på fine klær, kjoler eller penklær til gutten. Også alt som er hjemmestrikket. Resten skal selges eller gis bort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...