Trinemp Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Er i uke 35+1, å synes det har vært mindre aktivitet hos jenta mi de siste dagene. Det har vært mye spark helt øverst av magen før de to dagene her, å hver gang jeg har vært hos jordmor har hun ligget med hodet ned. Nå kjenner jeg kun spark hvis jeg dytter på magen, og noen FÅ spark hvis jeg legger meg på siden. Er dette kanskje vanlig når man har kommet så langt? Eller er det tegn på bekymring? Er det fordi det kanskje er mindre plass inni der nå? Noen som har det på samme måte? Blir kjempe glad for svar ihvertfall, man blir jo litt redd, men når jeg kjenner litt bevegelse inni der, så tenker jeg liksom at alt er greit alikevel, hun lever jo. Dette er første gang for meg, å jeg vet så lite, så noen gode råd hadde vært godt i disse bekymrede dager..
Gjest Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Jeg har det akkurat på samme måte (er 34 uker på vei) Som regel kjenner jeg ganske mye bevegelse hver dag, men jeg har Ofte 3-4 dager hvor hun er kjemperolig, men jeg roer meg med at så lenge jeg kjenner litt bevegelse og litt hikking iløpet av en dag, så er alt bra med henne. Kan hende hun bare sover mye disse dagene, eller at hun ligger i en vinkel som gjør at jeg kjenner mindre. Det er ikke noe morro når man kjenner lite, har tatt meg selv i å ligge våken om nettene å kjenne etter liv, men så plutselig etter noen dager er hun i full gang igjen, så tror ikke det er noe å bekymre seg over
Marihøna73 Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Har det som dere. Ingen grunn tilbekymring tror jeg . Mindre plass nå. Hun blir litt mer aktiv når jeg sitter og ser på TV/strikker på kveldene. Roligere på dagene enn tidligere. :-)
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Hei, har det likedan som dere. Jeg er 35+1i dag. Kjenner spark og bevegelse hver dag, men hadde 4 dager forrige uke der jeg KUN kjente litt når jeg dultet i magen... kunnne gå i 8-10 timer uten å kjenne noe.. ringte derfor føden og dro på sjekk sist fredag. Alt var ok heldigvis og dagen etter var det fullt liv igjen:-) Har hatt det tre ganger nå der det har vært 3-4 dager veldig stille der inne.... så godt å se dere andre har det også. De sover vel og vokser og slapper av noen dager mer enn andre de også:-) Jordmoren sa at så lenge man kjennner noe så er det bra, men drastiske mønster på bevegelse skulle sjekkes. Og når man er kommet så langt og hode fester seg og det blir tranger der så blir det automatisk roligere også.
Trinemp Skrevet 10. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2009 Ja det er utrolig, utrolig godt å høre at det er flere som har det på samme måte. Det er liksom så betryggende! Så takk for svar! Er nok bare litt mindre plass til tulla mi blitt. Dere får ha masse lykke til!
det er berre mordi Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Her var jeg og sjekket på sykehuset i dag, bare for å få ro i kroppen. Alltid vært veldig rolig - så jeg var ganske sikker på at alt var greit denne gangen også - (jeg har blitt lurt noen ganger før.) Mistenker at jeg har en pasifist i magen, som er imot all vold, inkludert sparking - I og for seg en fin livsholdning det, men jeg blir ofte bekymra:) Heldigvis var alt bra denne gangen også Kjekt å bli møtt på sykehuset med snill jordmor som trøster deg med at det er normalt å bli bekymra når babyen er rolig, få en full sjekk og får regelmessig oppfølging. Har fått ny time om ei uke. Er 35 uker i morra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå