Gå til innhold

noen som har vært på mekling her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden vi skal prøve igjen så har vi valgt å gå til rådgivning og få tips gode råd.

men herregud... tror jeg forventet mye mer,

han satt bare der og spurte oss ut om vi skulle sittet i avhør, så ut som han skulle sovne innimellom og alt det han sa kunne jeg selv ha sakt.

å tjene penger på den jobben der er merkelig, kunne sittet der selv.

fikk ikke noe ut av det.

skal tilbake om 5 uker, vi skal på tur i mellomtiden sammen, men det var det jeg som sa siden det kan være godt for oss. og dette ville han at vi skulle gjøre

hva synes dere når dere har vært der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som du har vært på mekling, men til parrådgivning og det er noe annet enn mekling.

En rådgiver har aldri løsning eller vet hva som er best for deg og dine problemer, men h*n kan komme med spørsmål og refleksjoner som gjør at du kan få noen andre tanker om ditt eget liv og blir bedre i stand og tryggere til å ta de valgene som må tas.

Jeg har jobbet som parterapeut og folk har de utroligste forventninger om hva rådgiver skal kunne bidra med, men saken er at endringen skjer ikke på rådgivers kontor. Det er noe partene må jobbe med. En del er misfornøyd når terapeuten sier noe som kanskje går på tvers av forventningene også.

Men selvsagt er det mulig du har møtt en terapeut som du ikke opplevde god kjemi med. Når det gjelde spørsmål, så kan ikke terapeuten forholde seg til dere uten å stille noen spørsmål, både som informasjon og terapeutisk intervensjon.

En del synes parterapien ikke svarer til forventningene og noe kan handle om kjemien med terapeut, men en del av skuffelsen kan ligge i forventninger som ikke blir innfridd; at det er et sted der man passivt kan bli "reparert" uten egeninnsats. Parterapi passer ikke for alle, sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...