Gå til innhold

April: I dag skal Matilde være med en venninne hjem fra barnehagen :o)


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Det har blitt mast om i lengre tid, men siden hverdagene flyr av gårde etter middag så har det ikke blitt til at vi har fått besøkt venner på kveldstid. Og ikke har jeg hatt tlfnr til foreldrene til venninna heller så jeg kan sjekke om det passer (vi stakk bortom en dag i sommer men da trodde jeg egentlig de var på ferie, og selv om det var veldig koselig at vi ble bedt inn og servert jordbær og alt mulig følte jeg meg litt påtrengende). Men nå la vi altså lapp i hylla hennes med mitt tlfnr og spørsmål om Sunniva ville leke på ettermiddagen, eller være med oss hjem etter bhg. Venninnen er like (eller mer) sjenert som Matilde, så de syns vel det var like greit å ta med M hjem. I den alderen er det jo nesten mindre stress med fler enn bare èn, sånn for foreldrenes del.

 

Så nå håper jeg bare at oppdragelsen holder mål, at hun sitter fint og spiser det hun får servert, sier takk for maten og ikke finner på noen rampestreker.... Må innrømme at jeg er litt nervøs for da vi var på besøk i sommer fant vi plutselig M & S med hageslangen - spylende inn soveromsvinduet som stod på gløtt... Holdt jo på å besvime av skam for det hadde ikke forundret meg at det var Matildes "gode idè"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke hørt noe mere fra deg så ennten gikk det bra hos venninden eller så gikk det helt vest. Jeg regner med at det har gått bra.

 

Siri er hos venner nesten hver dag etter barnehagen, men så er vi naboer også da. Men første gangen var jeg ogås nervøs for oppdragelsen, om jeg hadde gjort en bra jobb. Men det har gått kjempe bra og vi har også venner på besøk offte og alle er så snille og det er morro og se at min lille jente har fått venner og leker fint med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan gikk det med Matilde?

Dette synes jeg og kan være litt stressende i starten. Lille's oppdragelse holder ihvertfall ikke alltid i bhg :-(- Likevel pleier det gå fint hos venner. Søndag var han i et forferdelig humør og vi var helt utslitt ved lunsj. Så kom kompisen hans og mammaen forbi og lurte på om Lille ville være med de hjem. Så hva gjør man: Innser at det ikke er dagen for "pen" oppførsel og besøk hos venner eller satser på det beste og gir alle en hardt tiltrengt pause fra hveradre. Han var borte i 3 timer og det var så deeeeiilig. Han selv var i strålende humør da vi hentet han og foreldrene like så. Og han hadde oppført seg eksemplarisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport har jeg jo glemt :o)

Det var Øyvind som hentet og gutta er som regel trege med å spørre om alt sånn som konene lurer på. I følge ham hadde det i alle fall "gått helt fint", men hun kom hjem med Sunnivas truse og bukse (de hadde nok ikke sett at hun hadde skift i sekken). Hun selv hevder at det hadde noe med tissing i gresset (som jeg så i sommer at var greit hos dem, jeg syns ikke noe om det, men folk må få gjøre som de vil, hehe) og at hun ikke hadde klart å unngå å treffe buksa og trusa mens de tisset (fellestissing i gress? joho!). Jaja, jeg håper i alle fall ikke de er avskremt, hehe. Denne uka skal hun til pers igjen og hjem til en annen venninne (spennende nok er dette ei som de i bhg valgte å sette på andre siden av matbordet ifht Matilde, fordi de to jentene hadde like sterk vilje og hvis "feil" person sendte smøret ble det baluba...??!?) etter bhg i morra. Håper det går vel så bra. Litt artig i forhold til denne venninna - hun er enebarn og har alenemamma. Matilde sier noe om at Emilie er storesøster hun også og jeg svarer jo at nei hun er alene sammen med mammaen sin. "åja. Da kan de jo låne Emil da. Han kan bare flytte dit litt. Men han kan komme tilbake om en stund for han er jo MIN lillebror" - haha :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...