Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg er for tiden sykemeldt fram til permisjon om en uke. Jeg lurer paa utbetalingsdatoer. Jeg var inne paa nav a sjekket, men det staar jo 3 forskjellige datoer, trodde det var kun en dag i mnd det var utbetaling? Ikke vaert sykemeldt foer saa er egentlig ganske blank paa hvordan det fungerer. Noen som kan hjelpe meg litt?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Om arbeidsgiver forskutterer sykepenger så vil du få disse på vanlig lønnsdato. Om ikke og du skal få pengen direkte fra NAV så vil du få dem på en av datoene som står på siden. Du vil altså få utbetalt en gang i mnd. At det er tre ulike datoer er nok for å minske presset på den ene datoen og for at de som leverer sykemelding "for sent" likevel skal ha en mulighet til å få pengene sine så fort som mulig i samme måned.
Raych Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Det er vel sånn at du skal ha pengene på kontoen innen den siste virkedagen i mnd. Dette gjelder både sykepenger og fødselspenger. Det vil altså si innen 30. september:) Som regel klarer NAV å få ut pengene til rundt den 25. i mnd, men dette er ikke noe krav.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 hvis permisjon starter 20 sept, vil foreldrepengene da komme i slutten av samme mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå