Gå til innhold

misfornøyd x.....:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet ut for 6 mnd siden, men gjorde det slutt i nov i fjor...har hatt en liten flørt i mai/juni, men har nå møtt en jeg er veldig forelsket i!:) X begynner nå og slenge dritt om at jeg ikke klare være alene lenger enn uker osv...(selv har han surret litt med ei på samme tidspunkt) at jeg ikke var forelsket i han..jeg forsøker si til han at inne i hodet mitt har jeg vært "ferdig" med han nesten et år før jeg gjorde det slutt..at jeg virkelig forsøkte fortelle han at jeg kom til og dra om det ikke ble forandringer, og at det tærer på følelser når han ikke respekterer meg: ikke kommer hjem etter han her vært på fester, turer o.l. Så han forventer at jeg skal gi han en sjanse til liksom...fordi det må bety mer etter 10 år og barn med han.....hvorfor kan de ikke innse dette før bruddet er et faktum???? Er jo ikke med lett hjerte man flytter fra mann og barn...:(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr det noe hva han synes, han er jo din X?

La det gå inn det ene øret og ut det andre!

Skrevet

Fordi vi har barn sammen og ikke har hatt noe økonomisk oppgjør enda, og noen ganger finner vi på ting sammen med barna...er greit og ha et "godt" forhold da...også er det jo ikke sånn at man automatisk glemmer det man har hatt heller da..( Men i noen tilfeller trenger man gå videre og se om det er det riktige:)))

Skrevet

Det skjønner jeg godt:)

Men tror likevel det er et tegn på at du bør holde mer avstand, når han kommer med sånne kommentarer. Og det er tydelig at han vil mer enn deg, og da er du nesten nødt til å ta et skritt tilbake, også for hans skyld.

Hvis du er usikker på om du kanskje vil gi han en sjanse til (det virker nesten litt sånn..?), så skjønner jeg jo at det er vanskelig å kutte helt ut.

Synes uansett du bør holde litt mer avstand til begge evt. har klart å gå videre, og dere har ordnet alt det praktiske.

Skrevet

Takk for svar:))) Han mener at jeg ikke tar hensyn til barna, men tenker først og fremst på meg selv om dagen, og et synes jeg er vondt.....Han jag har møtt har også 2 barn og vi er begge enige om og vente når det gjelder og møte hverandres barn...så annenhver uke ser vi hverandre ikke..X "lokker" med hyttetur i høstferien, for ungenes skyld....og bruker ting mot meg som: skal aldri ungene få oppleve mamma og pappa som en familie igjen....i går hadde han fått med seg et skriv fra moren sin om at "for barna dine vil skilsmisse være-i de aller fleste tilfeller-svært skadelig".........

Skrevet

Ja, men disse tingene sier han fordi han er desperat, han sier de "riktige" tingene for å få deg til å få dårlig samvittghet...og det funker jo:)

Du kan ikke la deg presse til å bli med på høstferie for at barna skal få "oppleve mamma og pappa som en familie igjen". Dette er jo hele poenget; et brudd gjør jo nettopp at mamma og pappa ikke er sammen mer! Hvis dere "leker familie" innimellom så blir jo dette mye vanskeligere å forholde seg til for barna! Eksperter anbefaler ikke at foreldre "kommer sammen" ved anledninger for barnas skyld, fordi dette skaper falske forhåpninger hos barna, og desto større skuffelser etterpå. Dere "lurer" på en måte barna ved å la dem tro at alt er normalt igjen.

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å finne noe om dette på nettet, printe det ut og be han ta med dette tilbake til svigermor.

Hvis han blir vanskelig anbefaler jeg deg å ta kontakt med familievernkontoret, da får dere en nøytral tredjepart som kan mekle mellom dere.

Så lenge forholdet deres er slutt, kan han ikke forvente at du skal stille opp på felles aktiviteter "for barnas skyld", når det faktisk er for X'en sin skyld...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...