Gå til innhold

Matallergi og sykehus...


Linsy&snart 2prinsesser

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en kronisk tarmsykdom og laktoseallergi, og var litt usikker på hva jeg kunne forvente at de hadde på sykehuset ved fødsel.. Jeg skal føde på Rikshospitalet og har også jobbet på sykehus selv. Men da jeg spurte på omvisningen anbefalte de faktisk at jeg tok med egen mat og drikke pga at bestilling av mat til avd skjer kun én gang om dagen! Og fordi en fødsel stort sett alltid kommer ganske overraskende så kan det fort gå mange timer (og opp til ett døgn!) før de får opp mat dersom man ikke kan spise hva som helst...

 

Så til dere andre som har spesielle dietter, allergier eller rett og slett er kresne eller kanskje bare liker en viss type mat :

 

Kjøp inn ett lager, frys ned og ta med på sykehuset.. Det skal i hvertfall jeg!

Vi skal også ta med matpakker og drikke til mannen.. Det er visst dårlig stelt med mat til pappaene, og jeg er lite interessert i at mannen min besvimer av sult eller må ned i kafeteriaen mens jeg ligger med rier og 4 cm åpning....

 

Tvi, tvi, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei igjen Linsy.

 

Takk for råd, jeg har fulgt dette og handler inn egen mat og fyller opp baggen. Hadde heller ikke regnet med at de hadde noe særlig for meg på sykehuset. Har glutenallergi og laktoseintoleranse. KJøpte med meg mye sist også, men da visste jeg ikke om glutenallergien, så jeg spiste brød.

Så da hvis jeg møter en annen på riksen med alt medbragt så vet jeg at det er deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hi... Yes, dama med egen matstasjon blir meg :)

Vi oktobermammaene skal forresten møtes onsdag 23.sept på Café M kl.19...

Koselig om du kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å handlet inn min matstasjon nå. Håper virkelig jeg kan føde nå i helgen, el hvertfall innen en uke. Vært til undersøkelse på riksen nå, og kanskje jeg lekker fostervann, el så er det bare slimproppen. Uansett så er det mye som tyder på at jeg kan ha startet prosessen, kan jo seff ta lang tid uansett. Men, har ikke noe skjedd så noterer jeg med treff på Onsdag på M. Holder deg oppdatert.

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Var nok evt bare slimproppen som gikk, fostervann var det hvertfall ikke. Idag er det tilbake til normalen, masse kynnere. Har vært masse ute og gått, og det virker ikke på magen. Så jeg tror nok så deffinitivt ikke at det blir fødsel denne helgen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker ikke som det, nei. Proppen gikk forrige lørdag her :) Masse kynnere og nedpress hele uken, men var hos jordmor i går for modning og det var ifølge henne ingen fødepuls på gang.. Men jeg vil gjerne ha henne inne til neste helg i allefall. Slik at hun fødes i Vektens tegn ;) Jeg er ikke veldig opptatt av astrologi, men synes det er litt morsomt :)

 

Da ses vi vel på onsdag, da :) Mest sannsynlig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er veldig kiin på at det kan skje noe denne uken. Har hatt modnngspuls og økt blodtrykk en stund nå, har jo ikke hjulpet det heller. Skal til ny runde med modningsakupunktur imorgen, håper det kan hjelpe litt. Mannen min er rimelig kiin på å få vite når det skjer også nå. Han har så himla mye som skjer på jobben, og så mange møter som avtales utenbys. Nå er det jo helt umulig for han å sette en dato, haha. Vi skal i bryllup om to helger også, hadde egentlig vært deilig å ha født før det....Selv om jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse å dra i bryllup med et par dager gammel baby, men det løser jeg da...

Kan vi ikke heller si at vi møtes Onsdag på føden?? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...