Gå til innhold

Så var jeg også ferdig:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært så veldig aktiv her i det siste, men har jo fulgt med litt innimellom!

Så har blitt mamma siden sist jeg skreiv noe her! 20.08 kom tredjemann, 10 dager før termin!

Var litt spent siden mange sier at tredjemann er en "luring" når det gjelder fødsel. Har hatt to totalt ulike fødsler før (nr 1 var et 35-timers lite helv... med tang, vakuum og epidural, med nr 2 gikk plutselig vannet og 2,5t etterpå var jeg mamma ) så var spent på hva som venta meg denne gangen.............

La meg som vanlig kvelden før, og leste litt på senga. Så skulle jeg bare gå på do før jeg sovna (ca kl 00.30), og mens jeg var der kom det en "kneppelyd" i magen. Huska den lyden fra forrige gang, da det jo også starta med at vannet gikk. Det kjentes ut som om det var øverst i magen, og det kom bare bittelitt vann, så jeg var litt usikker på om det virkelig var vannet som gikk. Derfor gikk jeg og la meg igjen. Kom ikke mere vann og kjente heller ingenting til rier.. Men så måtte jeg på do igjen en halvtime etterpå, og da jeg reiste meg opp fra senga bare fosset vannet!! Tror det gikk hull helt øverst i magen, og at det derfor tok litt tid før vannet kom...?!

Vekket mannen min, litt småstressa siden det gikk så fort sist... Fikk ringt barnevakt og sykebil (skulle ha det i tilfelle styrtfødsel). Fortsatt ingen rier, og de hadde heller ikke starta da vi kom til sykehuset...

Der ville de ikke undersøke meg siden jeg ikke hadde rier, dette fordi infeksjonsfaren er så stor når vannet er gått. Så vi fikk et rom og skulle prøve å sove litt.... Kl 6.30 begynte de første riene. Jeg ville ikke ringe på jordmor med en gang fordi jeg ikke ville ha nedtur med 1cm åpning eller noe sånt. Men skal si det gikk fort når det først starta! Ringte på jordmor 6.45, da var det 5cm. Så sjekka ho igjen 7.15 - da var det 8 cm! Og 8.35 var han ute!!!! Ingen bedøvelse overhodet, ett lite sting og en overlykkelig mamma :-)))) Knallhardt mens det sto på, men så fort overstått at det er glemt med en gang!!!

Gutten vår var 3720g og 50 cm, helt perfekt og med to meget stolte storebrødre!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten, og overstått fødsel!!

Skrevet

oi,det var en kjapp fødsel gitt:).Gratulerer så masse,og lykke til:)

Skrevet

Gratulere så mye : )) Flott historie!! Er kjempespent på min fødsel ..venter og nr 3 og har som du, hørt at det kan være en luring ; ) Gikk kjapt med min nr 2- under 1 time...og husker og den lyden du beskriver..selv om jeg ikke vet når vannet gikk på meg...jeg har 25 dager igjen til termin, så ikke helt klar enda da ; ) Kos dere ,masse!!

Skrevet

Gratulerer! Er så spent på om dere har valgt navn??? Husker at du har Trym og Brage fra før - to flotte navn! Lykke til videre:-)

Skrevet

Gratulere så mye:)

Kos dere masse videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...