Gå til innhold

Om jeg går på Helsefagarbeider vg2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kveldsskole 1 gang i uken, kan jeg da gå videre på ambulanse året etter?

Noen som har anelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg ikke visste dette før da, da kunne jeg allerede ha begynt! hehe...

Men ok, da vil jo mitt neste år bli myyyye lettere.

Jeg hadde tenkt å gå helse/sosial 1 år, så ambulanse året etter.

Dvs 2 år med kjipt lite penger.

Men da blir det kanskje ikke slik?! :D :D

MEN.... jeg har bare gått 2 år på tegning, form & farge før.

Må jeg kanskje da noe grunnkurs da? :((

Skrevet

men hvordan kom du inn på helsefagarbeider uten grunnkurs?

om du fikk fritatt fra grunnkurs pga kompetanse eller livserfaring så skal du ikke trenge å ta grunnkurs for å gå videre i utdannelsen heller

Skrevet

Hehe, jeg går ikke på skole nå.

Jeg skal begynne til neste år :))

Men så snakket meg med en kamerat nå, og han sa at han hadde begynt på kveldsskole helsefag.vg2

Mener at han ikke har gårr på noe helse sosial fra før av, for da kunne han jo bare søkt seg rett inn på Ambulansefaget. Og det er det han vil bli, så derfor tar han denne kveldsskolen nå.

Så da burde vel denne dama også kunne gjøre det samme?? :P

Skrevet

voksenopplæringen har masse flotte tiltak og det skal ikke mye til for å bli godskjent for fritak fra grunnkurs. venninnen min gjorde det samme og fikk slippe grunnkurs fordi hun hadde barn og derfor kompetanse.

snakk med opplæringsseteret i din kommune :)

Skrevet

Ooooj, TUSEN TAKK for hjelpen! :D :D

Nå er jeg plutselig super optimistisk og føler at det kanskje blir noe av meg også en dag! :D :D *HoppeOpp&Ned* :))

Skrevet

:)

håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

*fnis*

DER skjønte jeg at VG1 er første halvår, VG2 er andre.. så det er jo ikke så ille :))

Skrevet

Hei,

Hvis du tar Helse- og sosialfag Vg1 i år, kan du ta Vg2 Ambulansefag til neste år.

Men: hvis du har vg1 fra før (annen studiretning), trenger du sannsynligvis bare ta programfagene fra Helse- og sosialfag Vg1, og så søke deg inn på Ambulansefaget Vg2.

Tar du Helsefagarbeider Vg2, har du "kun" "Helsefagarbeider Vg3" som valgmulighet (i tillegg til påbygning til gen.st.kompetanse). Kan ikke helt skjønne at du skal kunne begynne på Vg 2 Helsefagarb., hvis du ikke har helse- og sosialfag vg1 fra før..?

Se løpene ved å klikke deg inn på de ulike vg1, vg2'ene etc på

http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivelser?ASP=8888263&Ran=36390&Niva=V&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&TP=10-09-09&Kurs=V.HSHSF1----

Pass på at det ikke blir noen mellomrom i url'en..

(hvis du klikker på Vg2 helsearbeiderfag, ser du hva du kan velge på vg3, klikker du på Vg2 ambulansefag, ser du.. ogsv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...