Gå til innhold

Hva synes dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg er alenemor til et barn på ca 15 mnd. Annenhver helg har hun avlastning via barnevernet, men sender likevel ut barnet på "anbud" via facebook-statusen sin hver uke og i de helgene hun har han hjemme. "vil og ut drekke, gi meg en lyd om du gidder å passe småen"

Jeg reagerer på det, men sier ikke noe. Burde jeg si noe? Hun er jo sikkert sliten, men annenhver helg fra fredag til søndag så har hun jo avlastning. Og jeg synes det er ufint å sende ungen ut på "anbud" til første og beste som gidder å passe slik at hun kan drikke.

Er det jeg som er prippen eller mor som burde brukt mer tid på barnet og mindre tid på fyll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som denne moren her ikke var klar for barn. annehver helg er jo masse avlastning. Stakkars unge som blir plassert vekk fordi mor må drikke. Jeg syns du skal si noe.

Skrevet

Hun kan jammen snaske seg til å være hjemme med ungen annenhver helg og kose seg med barnet, gjøre noe morsomt, lage lørdagskos og ha hjemme-tid bare for de to. Det er det jeg synes

Skrevet

Er du sikker på at hun er seriøs? Mye rart å finne på facebook.

Skrevet

Ja, det er jeg. Vi har flere felles kjente og jeg vet at det er dem hun drikker med når noen andre passer barnet hennes.

HI

Skrevet

Hvis det er samme personer som passer barnet er det ikke så galt (hvis det er trygge personer), men det er selvsagt ikke en ideell situasjon. Kan høres ut som hun trenger mer støtte og avlastning. Fordømmelse trenger hun iallfall ikke.

Skrevet

du kan nok prate og sis så mye du vil til henne, men noe nytte bortsett fra at hun legger deg for hat kommer ikke ut av det.

trur nok ikke jenta lar noen passe barnet hvis de ikke er komnpetente til det.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som ender opp med å passe barnet, så akkurat det kan jeg ikke si noe om. Men tviler på at det er noen faste, i så fall så hadde vel ikke barnet blitt lagt ut på anbud via statusen et par ganger i uka? Da hadde vel mor kontaktet dem direkte?

Jaja, det er vel ikke mine saker uansett, men har vondt av barnet som går på rundgang for at mor skal få feste.

HI

Skrevet

Kan du hjelpe henne? Hvis du passer barnet oppdager du om ikke alt er som det skal og barnet får en fast person som følger det opp.

Fint at du bryr deg, ikke slutt med det!

Skrevet

innlegget var vel ikke ment for å vise sympati, mere for å få medhold om det var flere som synes det er merkelig med en mor som ønbsker barnevakt i helgene for å dra på fylla.. hadde hun brydd seg, hadde hun ikke lagt ut innlegg om henne her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...