Gå til innhold

Merkelappene faller av i vask:-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har strøket merkelapper på alle klærne til poden. Fulgte instruksjonene til punkt og prikke.. Men... Samtlige faller av eller løsner i kantene i vask:-/

Andre som har opplevd det, tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da kan de ikke ha smeltet inn i tøyet slik de skal? Mine faller aldri av, de holder stand enda, 4 år og veldig mange vask etter.

Skrevet

Samme skjedde hos meg:( Jeg gjorde et nytt forsøk, strøk på nye og brukte dobbel tid i forhold til bruksanvisningen, type 40 sek istedenfor 20 sek. Da satt de (stort sett).

Skrevet

Stod 5 sekunder på de jeg kjøpte.. Bestilte på navnelapper.no

Noen som har erfaring med de? Har bestilt nye fra et annet sted..

Skrevet

Jeg bestilte fra markmaster. Mener det var 20 sekunder:/ Uansett tok jeg en runde hvor jeg ventet dobbel tid. Da holdt det:)

Skrevet

Jeg har fra navnelapper.no, de sitter som bare det. Vask etter vask på 60 grader uten at de løsner eller falmer.

Men jeg holder nok strykejernet lenger enn 5 sek, kanskje 10. Også er det viktig å ikke bruke damp - ikke ha vann i jernet.

Skrevet

Jeg har også opplevd det mye nå med den siste pakken jeg kjøpte fra navnelapper.no at de løsner eller må festes etter noen vask. Har du jernet forelenge på de ser du jo ikke hva som står...

Skrevet

Kan ikke forstå hva skal med slike merkelapper etter. Pr. dags dato fungerer det flott med penol 777 her. Eller kulepenn. Så slipper jeg å dra fram strykejernet hver gang det kjøpes en ny sokk.

Skrevet

Jeg har alltid brukt navnelapper.no, men denne gangen opplevde jeg det samme som deg... Har også gjort som jeg skal, men tidligere har jeg faktisk brukt damp og greier og de har sittet som bare det.

Derfor bestilte jeg fra merkalt.no nå og de sitter veldig bra;) Der får du også lappene etter få dager;)

Skrevet

De har 10 års garanti og skal tåle vask på 60 grader. Har sendt de en mail nå så får se hva de sier.

Bruker for øvrig Penol 777 også, men ikke alle plagg som er like lette å merke med den. Bruker det mest til å merke jeans eller boxere da de som regel har en lett synlig vaskelapp som kan merkes..

Skrevet

Jeg har også fra navnelapper.no - og de sitter som søren, aldri falt av en lapp. Holder strykejernet på i 10 sek.

Og til dere over - hvordan skriver dere med merkepenn på strikkede ting? F.eks en hvit strikkejakke? eller strikkede ullsokker?

Skrevet

På strikket tøy skriver jeg på innsiden av tøyet, i vrangborden eller øvers i strikken.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg har brukt navnelapper fra merkalt.no, og ikke en eneste av lappene sitter på etter vask! selv om jeg har gjort alt riktig i forhold til stryking.. har kjøpt en tekstilpenn i stedet.. mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...