Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Og hva slags seng fikk poden da? Eldstemann brukte sprinkelsenger helt til han var nærmere tre år, men minstemann (straks to år) må nok ha ny seng tidligere - han klatrer ut av sprinkelsenga stadig vekk!
blond Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Eldste fikk juniorseng som er 170 lang, men da minste ble for stor for sprinkelsengen ble juniorsengen byttet ut med en kraftig køyeseng fra Ikea. Husker ikke alderen deres.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Eldste flyttet over på rammemadrass da han var ca 2 år. I begynnelsen la jeg solstol puter nedfor senga, for det hendte han ramlet ut. Husker ikke helt hvorfor jeg valgte å bytte seng til han da, men minnes at sprinkelsenga ikke var helt som den burde vært, eller kanskje han klatret over. Lillemor flyttet over i uttrekks seng da hun var 1,5 år. Til da hadde hun sovet i reiseseng, og den knakk plutselig. Giddet ikke da å kjøpe ny sprinkelseng siden hun sannsynligvis er vårt siste barn.
Gjest Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Har nevnt det før, men spørsmålet kommer igjen og igjen.... Guttene her lå i vogga til de var 10-11 måneder, deretter i ei gammel barneseng som kan svammenlignes med dagens sprinkelsenger (men men tette sider, disse var ikke så lette klatre utav), denne er 8 -10 cm lengre og 4-5 cm smalere enn dagens sprinkelksenger. Og begge guttene fikk (ramme)madrass av voksen type, men voksen dyne og pute til 3-årsdagen. Da var man blitt "stor", og "store gutter" sover nemlig i "store senger" hos oss! Så da var det HELT rimelig at barnesenga på rommet var forsvunnet i løpet av dagen og at det stod ei ny og stor oppredd seng på rommet da de skulle legge seg om kvelden Til første skoledag ble ellers rammemadrassen utstyrt med puter og pledd, så nå har begge guttene "sofa" på rommet. I tillegg til en skikkelig voksen lenestol. Med pledd av samme type som som til sofaen, selvsagt
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Han fikk storseng i gave av mine foreldre til jul rett før han fylte 3 år. Da begynte han å bli for stor til sprinkelseng. Han klatret aldri ut,så sånn sett kunne han sikkert ha hatt den lengre. Men det var veldig stas å være stor gutt, og sove i stor seng. Han fikk en helt vanlig seng.
Lene~mor til tre Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Jenta mi var nærmere 3 år da vi skiftet til vanlig seng, mens gutten var bare 17 mnd. Han klarte nemlig og heise seg ut av senga med armene og det var egentlig ganske farlig så da ble det bedre med vanlig seng.
Raych Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Eldstejenta var 2.5 år og fikk da rammemadrass som var 120cm bred:) Minstejenta får vel ny seng rundt juletider. Det blir en juniorseng som kan justeres på lengden.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Gutten min var 2 og fikk en av den "gode gamle sorten" som man kan sitte sengehest på (75 x 200). Da slapp han falle ut og jeg slapp tanken på at han noen gang ville klatre ut av grindsengen. Jeg byttet nemlig ut grindsengen før han kom til det steget at han fikk begynt med slike sprell hehe. Nå har han rammemadrass som er 120 bred
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå