Gå til innhold

Hvordan sover du sammen med partneren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=579970

Så man bør altså ikke sove sammen om en eller begge parter blir forstyrret av den andre. Veldig interessent, synes jeg. Hva vil en slik forandring gjøre med parforholdet? Hva med sexlivet? Nå sover vi enda på samme rom som sønnen vår, så sexen må foregå i andre deler av huset. Men det hender svært ofte at samboeren min sovner på sofaen, og jeg sover faktisk bedre de nettene.

Men det er jo så himla koselig å kose på morgenen, eller når han kommer og legger seg midt på natten og "spooner" meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ser ut til at jeg må legge meg alene i kveld, og da får jeg IKKE sove! mååå sove sammen med sambo, og han med meg... vi sover veldig urolig om vi er fra hverandre... sååå patetisk da! ;o)

Skrevet

Hehe. Ikke patetisk i det hele tatt :)

Skrevet

Jeg sover skikkelig dårlig når han ikke sover sammen med meg, er heldigvis ikke så ofte det skjer. Vi sover under en stor, deilig dobbeldyne, men ligger ikke å holder rundt hverandre i søvnet da, det klarer jeg ikke. ;o)

Skrevet

vi sover i samme seng ja... En stooor og deilig dobbeltseng, med hver vår dyne...

Mne når han jobber nattevakter, så vil jeg ikke gå å legge meg. Er liksom avhenging av han, så da blir det til at jeg sitter oppe til jeg er stuuuup trøtt og klarer å sovne med en gang...

Digger å ligge ved siden av han...

Skrevet

Problemet er at han er så ekstremt urolig når han sover. Kaster seg fram og tilbake, slenger armene over huet mitt, kjører albuen inn i nakken min, snakker i søvne osv. Blir GAL! Hehe.

Skrevet

Glemte å spesifisere at jeg mente om du sover godt eller ei, ikke om dere sover sammen :)

Skrevet

Jeg må inrømme at jeg sover best når jeg sover alene..

Han sover fryktelig urolig og snorker som et uvær! Itillegg så begynner han på jobb klokka seks, så han står opp klokka fem, å han bruker himla lang tid på å våkne å få slått av vekkeklokka, så jeg blir så våken, så jeg får problem med å sovne etter han har gått, så da ligger jeg kun sånn å halvsover til klokka sju når jeg står opp..

Skrevet

Jeg sover med øynene igjen.. hihi..

Men sånn seriøst, jeg sover uansett jeg. Med eller uten mann i senga. På sofaen. På bussen. I bilen (som passasjer da selvfølgelig). Krølla oppi plaststolen på verandaen. På dagen. På natta.

Det spiller liksom ikke så stor rolle :P

Men jeg sover dårlig innat mannen. Og det gjør han også - så vi legger oss i hver vår side når vi skal sove :)

Skrevet

Er avhengig av å sove ved siden av mannen, sover utrolig dårlig hvis ikke han ligger ved siden av meg:). Men vi kan ikke ligge inntil hverandre, det klarer ingen av oss. Mannen trenger heller ikke meg for å sove godt, han sover godt uansett.

Skrevet

Vi har, gjennom nesten hele ekteskapet, sovet hver for seg. Han snorker noe vanvittig mye, og jeg får ikke sove. Så mesteparten av tiden har vi hver vår seng i hver vårt soverom, og det liker jeg faktisk veldig godt. Jeg liker å lese før jeg sover, og selv om han sier han ikke blir forstyrret av lyset, så føler jeg alltid at jeg må slå av lyset før jeg egentlig er klar til det. Vi innrømmer begge to at vi sover bedre alene, og sånn er det bare hos oss.

Når vi deler seng, så har vi hver vår dyne, og da MÅ jeg legge meg OG sove før han kan legge seg, ellers ligger jeg bare våken og hører på ham snorker. Så han sjekker alltid at jeg sover før han legger seg, og det pleier ikke være et problem.

Sexlivet eksistere ikke for tiden, og det har ingenting med sengdeling å gjøre. Men vi har klart å lage barn før, så sex har det vært. :-) Men vi holder aldri rundt hverandre, osv. Høres veldig koselig ut, men han vil ikke.

Skrevet

Åh, den linken går jeg ikke inn på engang! LOL

Vi sovner gjerne inntil hverandre, og ruller fra hverandre i løp av natta. Han er vaaarm, hihi.

Når han jobber natta slite jeg med å sovne. Jeg har liksom aldri forstått den greia der før jeg endte opp med kællen - oh, the irony! ;o)

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Jeg sover ekstremt dårlig sammen med mannen min, han snorker som et helvete og er veldig uroligi søvne. En annen ting er at han blir veldig varm og lager mye ulyd selv når han ikke snorker. Så denne artikkelen tror jeg det er stor hold i altså. Er egentlig ikke så veldig koselig å sove sammen lenger siden jeg ikke får sove :-p Og på sofaen får jeg bare vondt i bekkenet.

Skrevet

Vi sover sammen (99 % av tida hvertfall) nå, men før han hadde snorke operasjonen sov vi fra hverandre 99 % av tida.

Men vi la oss da tidligere og hadde en times tid hvor vi holdt rundt hverandre og skravla, og så bytta vi på hvem som sov i det andre rommet. Jeg sov til og med med ørepropper, med det hjalp ikke. Men jeg lå der som oftest der til han sovna og begynte å snorke, men s han da gikk ut rett før han sovna.

Vi hadde en slik løsning i litt over 3 år, og før vi begynte med det var det litt knuffing om natta, for vi er ingen morgenfugler ;)

Det funka supert for oss, og vi fikk fortsatt kosestundene våres siden vi prioriterte det om kvelden før vi la oss, og den ene parten kom inn om morran og kosa litt da og :)

Skrevet

Vi har samsovet i mange år, til kiloene hans begynte å øke og snorkingen nådde et utålelig nivå. Nå hender det han snorker slik jeg må gå fra mitt rom og vekke han - jeg får ikke sove med ulyder rundt meg.

Håper snorkingen forsvinner, da jeg savner å ligge i armene hans..

Skrevet

I og med at mannen min sover urolig og snorker som et uvær, så sover jeg langt bedre annenhver uke. For annenhver uke har han nattskift og senga er bare min! :D

Har faktisk vurdert å flytte ut av soverommet, men da havner jeg på sofaen. Og det er jo ikke noe stas (skal innrømme at jeg har rømt inn der en del netter, da...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...