Gjest Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg har siden en forkjølelse i mars/april vært plaget med øresus. Trodde først det skulle gå over, jeg får ofte litt sus i ørene når jeg er syk. Men det har ikke gått over - bare blirr verre. Det er veldig plagsomt og jeg sliter med å få sove. Var hos legen for ett par uken siden, hun kunne ikke se noe ørevoks som kunne være årsaken. (Noe det visstnok ofte er). Jeg er henvist til en øre, nese og hals spesialist, men det er lang ventetid (8-12 uker) Jeg har sus i begge ørene, både en lav/dyp lyd og en høyere/skapre lyd. Jeg holder på å bli gal!! Rett og slett... Er totalt utslitt for tiden, får jo aldri sovet nok. Må lese til jeg sovner med boka i hånden, for når jeg leser fokuserer jeg ikke så mye på lyden. Somregel "klaffer det slik at snuppa våkner av å ha mistet smokken og jeg må opp å gi den til henne. Bruker gjerne rundt 1 time på å sovne etterpå. Og hun våkner gjerne 1-5 ganger pr natt... Jeg er student (går voksenopplæring og tar fag som privatist, men vi har endel undervisning og veiledning på skolen) og dette går utover lesingen også. På kveldene hjemme kan jeg høre på musikk mens jeg leser, det er bedre enn å høre pipingen. På skolen kan jeg jo ikke det. Vi jobber endel i grupper og jeg finner det også ellers veldig upraktisk å sitte med musikk på øret når jeg er på skolen å jobber. Noen som har hatt øresus uten at ørevoks langt inni øret har vært årsaken? Hva var grunnen da? Ble du kvitt det? Hvor lenge hadde du øresus? Noen tips til meg?
Gjest Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Og en ting til: hva skjer på en slik undersøkelse hos spesialist?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Jeg er plaget med det, men jeg.. Er så vant med det at det foreløpig går greit. Er mer plaget med "dunking" i øret når jeg er syk f.eks.. Men, mamma ga meg et tips om jeg ville følge det opp: Hun har fått en maskin som har 5 forskjellige lyder. Hav, bølgeskvulp, fugler, regn og storm tror jeg det var. Svake lyder, men man hører på det istedenfor å høre på øresusen. Det fjerner ikke, men får deg til å høre på den. Altså at den overdøver. Søk opp tinnitus på nettet. Her er en side jeg fant: http://www.tinnitus-tips.no/gup/articles.php?lng=no&pg=80 Anbefaler deg å laste ned de lydene om du kan, og prøve inatt/imrg for å se om det har noen virkning frem til timen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Den som mamma har, tror jeg hun fikk fra hjelpemiddelsentralen! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå